Sabrina en Almar ontdekken...........

Panorama route

Alweer een week onderweg. Lijkt een paar dagen. Bushbaby’s lijken net kleine Kremlins met grote ronde oren. Exact om 18 uur kwamen ze te voorschijn. 1 had zelfs een jong in haar bek maar was te snel om te fotograferen. Ze kunnen zeer snel door de bomen springen. Ze kwamen eerst voorzichtig met het koppie achter de houten beschutting van het gebouw te voorschijn. Vervolgens gingen ze op een paal zitten en sprongen de nacht in.

Vanochtend vanuit onze boomhut hebben wij een groep impala’s voorbij de drinkplaats zien lopen. Dit was het enige wild helaas. Nu bleken er ook Bushbaby’s in de muren van onze villa te zitten. Hier nog kort mee lopen stoeien. Toen de panorama route. Maar eerst nog even naar een groep van 7 Giraffen staan kijken.

De panorama route hadden wij verwacht dat deze door een kloof heen zou gaan. Helaas maar een klein maar wel mooi stukje, de Blyde River canyon. Mooi uitgeslepen rotsen in de kleuren grijs, bruin en groen. Verder bestaat de route uit uitzichten over het land maar ook uitgeslepen potholes in een canyon en watervallen. Voor iedere bezichtiging moet je betalen waar wij van stonden te kijken, maar dat zal er wel bij horen. Overal stalletjes met troep wat wordt verkocht als souvenirs. Hier hebben wij ook maar iemand heel blij gemaakt en veel teveel betaald voor een stukje hout ondanks het harde onderhandelen.

Helaas was de Blyde River canyon lookout gesloten, waarvoor? Geen idee, er lagen wat rotsen voor het toegangshek.

Onverwacht deden wij nog een stop in Pelgrims rest. Een oud mijnwerkers dorpje zoals het vroeger moet zijn geweest. Met oude gebouwen zoals een bar, winkel en tankstation. En veel mijnwerkers spullen langs de weg.

Vanavond slapen wij in een bed and breakfast van een Zweed, je wilt toch onder de bevolking zijn…..

anja en joop

bekend gebied, waar we jullie ervaringen herkennen