Sabrina en Almar ontdekken...........

Swaziland

Wij balen er toch van dat we niet de neushoorn hadden gezien. De “big 5” (Olifant, Buffel, Leeuw, Neushoorn en Luipaard) spotten is al heel lastig maar wij zijn juist naar Zuid Afrika gegaan om de Neushoorn te zien. Maar goed, we hebben nog 2 weken.

De overnachting in Seringa Lodge in Wit rivier was een tip van de eigenaar in Pezulu lodge. Het was een mooi landgoed en het eten is daar fantastisch. Ze koken daar op verzoek. Dat deden wij ook bij aankomst aangezien er een kamer beschikbaar is. Maar helaas was de keuken deze avond gesloten, er waren geen andere gasten die kwamen eten. Dus wij naar de La Lonesome Goose. Gelukkig had dit restaurant zijn entree en eventuele signaleringsborden goed verlicht waardoor wij er 3 keer langs zijn gereden. Het eten was wel goed, maar helaas niet typisch Zuid Afrikaans. Voor ons dus nog een Boboti.

Vanochtend was het zwaar bewolkt en regende het flink. Na een week ruim 25 a 30 graden en wat bewolking was dit een tegenvaller. Op naar Swaziland, met veel mist en regen onderweg.

De grens waren wij binnen 30 minuten over, dat viel niet tegen. Eindbestemming zou eigenlijk de hoofdstad, Mbabane, zijn. Maar in HLane Royal National park zou de big 5 zich moeten bevinden. Wij er op af. Van de mooie route in Swaziland was weinig te zien dus dit schoot lekker op.

Bij het park aangekomen was er na wat gestuntel een huisje vrij. De mevrouw begreep niet zo heel erg goed wat wij vroegen. Toen wij langzamer gingen praten begon er wat helderheid in de ogen te ontstaan.

Na de toegangspoorten reden wij een 200 meter en aan het water lagen een hele hoop grijs huiden, de Witte Neushoorn, VOLOP! Staand, liggend, zwemmend, jong, oud. Hoe je ze maar wilt hebben. Na een flinke rit door het park zitten wij nu aan een riviertje met uitzicht op Bavianen, Kudu’s en vogels. Hopelijk nog meer wild.