Sabrina en Almar ontdekken...........

Cuiaba Brazilie

Vertrokken uit Nederland. Eindelijk mogen wij de Pantanal bezoeken. Iets dat al jaren op ons verlanglijstje staat.

KLM stond al op ons te wachten. De vlucht ging als gepland en na 12 uur vliegen waren we om iets na 17.00 uur plaatselijke tijd in Sao Paolo. Onze overstap zal daar circa 5,5 uur duren om naar Cuiaba te vliegen. Het noordelijke deel van de Pantanal.

Bij aankomst in Sao Paolo moesten wij onze koffers ophalen om in te klaren en dan weer af te geven aan Gol om verder te vliegen. Gelukkig duurde het wachten op de koffers ruim 45 minuten en weer afgeven 2 uur waardoor we lekker vlot door de tijd heen gingen. Onze eerste planning zou zijn dat we een overstap tijd van 2 uur hadden. Jullie begrijpen dat wij blij zijn dat dit niet door ging.

Na een goede vlucht pakten we als 1e en 3e onze koffer van de band om 0.30 uur. Na een goede 20 uur reizen waren we in Cuiaba. Nu naar ons hotel. Taxi gepakt en deze maakte er een race van. Een andere taxi wilde hem inhalen maar hier was onze taxi het blijkbaar niet mee eens. Een andere taxi reed voor ons en onze taxi haalde deze rechts in. Aangekomen bij ons hotel zagen we de andere 2 taxi’s langs de kant staan (om ons hotel te bereiken moest je namelijk eerst een goed stuk naar het noorden om vervolgens weer naar zuid te rijden en bijna op het vliegveld uit te komen) en die hadden elkaar geraakt. Onze chauffeur zei in zijn beste Portugees: gekken. Maar hij was toch echt de aanstichter.

Om 01.00 uur legden wij onze oren op onze kussens om om 5 uur weer wakker te zijn……