Sabrina en Almar ontdekken...........

Canoa Quebrada en kustlijn

De afgelopen dagen eerst Canoa Quebrada verkend. Een leuk klein dorpje in de duinen. Langs de kust een breed redelijk schoon zandstrand en hoge duinen met rotsen en kliffen. Van wit tot diep rood. Warm zeewater en niet heel druk. De weekenden zijn voor de Brazilianen maar vanaf maandag is het heerlijk rustig.

Maandag zijn we de kust aan de westkant van Canoa langs gereden. De kustlijn blijft mooi met kleine dorpjes waar bijna niets gebeurt en wel een ontspannen sfeer heerst.

Dinsdag de oostzijde langs gereden tot aan Tibau. De eerste dorpjes was nog leven te bekennen maar in Tibau is werkelijk alles dicht. Er loopt ook helemaal niemand. Maar het dorp staat vol met villa’s en pousada’s. Dit dorp is alleen in gebruik in de weekenden en tijdens vakanties. Een onwerkelijk gezicht.

Na aan het strand in een Baracca een echt verse Rode Snapper gegeten te hebben waren we in de loop van de middag weer bij onze pousada.

Vandaag werden we door David en zijn vrouw opgehaald om met de buggie over het strand te rijden naar het oosten. Dit is 1 van de mooiste kustlijnen die we ooit gezien hebben. Dramatische rotsformaties, hoge oranje – gele duinen, rood wit oranje gestreepte rotsen en overal leven de mensen er tussen. Hier hebben we 4 uur lang gereden door het water en over het strand. Eigenlijk zouden de foto’s het verhaal moeten vertellen want omschrijven is bijna niet mogelijk.

Tijdens de lunch ook weer in een Baracca Rode Snapper gegeten en Sabrina al haar vingers. Verse garnalen zoals je ze bijna nergens eet. David en Saina; Dank voor de uitstap!

In de avonden worden we door David op sleeptouw genomen in zijn vrienden kring. Maar bovenal praten we met zijn drieën bij. Helaas moet de vrouw van David op de kinderen passen. Trouwens wij waren de eerste die hoorde dat hij voor de 3e keer papa gaat worden.