Sabrina en Almar ontdekken...........

Satara en naar Lower Sabie

dinsdag 19 januari 2016

De ochtend begon met een eenzame hyena langs de weg. Deze liep voor ons uit en vluchtte vervolgens de berm in. Voor ons het teken om gas te geven. We gaan de route rijden waar gisteren leeuwen zijn gezien. Na heel wat kilometer met toch redelijk veel wild als zebra’s, herten, gnoe’s, olifanten en giraffen in alle maten, nog geen kat gezien.

Op een zandpad nabij de Mozambikaanse grens stonden een aantal auto’s langs de kant. Zal dit het dan zijn? Er lag inderdaad een vrouwtjes leeuw, ver weg onder een struik. Een tweede bleek al even geleden het veld in gelopen te zijn en niet meer zichtbaar. Niet dat de zichtbare leeuw erg dichtbij was. Maar we hadden een leeuw gezien.

Na het ontbijt op weg naar Lower Sabie. Maar eerst moest Sabrina nog even niezen waarna de mevrouw van de schoonmaak een huisje verderop haar gezondheid wenste.

Langs de weg na ongeveer 20 kilometer rijden lag er weer een leeuw onder een bosje. Dit keer iets dichterbij en met een prooi. Wanneer je goed keek zag je de hoorns van een buffel. Het mannetje lag nog uit te hijgen. Of het van de jacht kwam of de hitte verteld het verhaal niet.

Op de plek waar we gisteren het luipaard zagen lag deze weer maar dan lager op een andere tak. Iets beter zichtbaar nu voor ons.

De weg naar Lower Sabie leverde nog wat verre uitzichten op en een heel erg grote groep olifanten die de weg overstaken. Een bul hield midden op de weg nog even de wacht zodat de groep ver genoeg weg was en ging er toen langzaam achteraan. Wij mochten ook weer verder.

Lower Sabie naderde wij over een brug over de rivier de Sabie. Het eerst wat wij zagen was een opgeblazen nijlpaard op zijn zij. Het rook er ook niet erg fris. Daarna een heel grote krokodil en wat vogels. Vanaf de brug had je goed uitzicht op het camp en de rivier met redelijk wat water erin.

Het typen gebeurt vanaf ons terras met uitzicht op de rivier met vogels, een buffel en een olifant.