Sabrina en Almar ontdekken...........

Fitzroy falls, Hayms Beach in Jervis Bay en Narooma

Gisteren begonnen met de Fitzroy falls. Om 9 uur waren wij daar en ook de enige. Zelfs de mevrouw van de winkel was er nog niet, die reed achter ons aan blijkbaar. Helaas was het slecht weer maar bij de waterval stopte het heel even. Wij de 200 meter lopen en kwamen aan bij een groot wit gat recht voor ons. Volledig in de wolken. Keken we naar links zagen wij gelukkig wel de waterval en de hoogte waar je op stond, zo’n 90 meter. Maar de rest van het uitzicht was wit. Een mooie waterval maar met de bergen en vallei voor je zou het veel meer indruk maken (zagen we op internet).

In de kreek zouden ook Vogelbekdieren moeten zitten dus daar nog even gekeken. Ook zij vonden het weer maar niets.

Volgens halte was Jervis Bay. Om exact te zijn Hayms Beach. Volgens de kenners het aller witste strand van de wereld. Dus wij moeten dat keuren. Parkeren de auto en de zon gaat schijnen. Tja, keuren kan je niet in de bewolking doen. En zonder zonnebril is het echt niet te doen. Geen heel erg mooi strand maar wel erg wit en fijn. Hier een klein uurtje de zee in gelopen en wat gewandeld. En toen begon het weer te regenen.

Onderweg naar Narooma nog kort gestopt in een oud mijnwerkers dorpje en een Anglicaans kerkje. Maar van het dorpje was weinig over anders dan winkeltjes met bende.

Ondertussen was het halverwege de middag en in Narooma. Dit dorp is voor ons om naar Montegue eiland te gaan. Hier kan je snorkelen met zeeleeuwen en het water is er zeer helder. Maar het weer zit ons weer niet mee. Ondanks dat de zon weer scheen is het te winderig op zee. Zaterdag is ook al gecanceld en misschien zondagochtend.

Eind van de dag sloten we af in stijl, regen regen en regen. De uren dat het mooi was hebben wij er wel van geprofiteerd.

Zaterdag uitgeslapen en naar Australië rots gegaan. Een gat in de rotsen welke op Australië lijkt. Hier lagen ook Zeeleeuwen, wat je rook. Verder aan de haven de Pijlstaart roggen bekeken. Deze hebben een wijdte van 2 meter. En die zwemmen op 10 centimeter van de kant. Omdat het water zo helder is konden we deze goed fotograferen onder water. Snorkelen was door de stroming te gevaarlijk maar zo ging het ook. Ondanks de bewolking en regen is het hier nog altijd boven de 20 graden dus wel lekker.