Sabrina en Almar ontdekken...........

Granada en Apoyo meer

Granada en omgeving stonden op het programma.

Klik hier voor de foto’s

Na een wat erg eenvoudig ontbijt, Galo pinto (rijst met bonen) en kleine pannenkoekjes met honing gingen wij op weg naar de oude stad. Ook hier hebben de Nederlanders huisgehouden als echte piraten. Gelukkig niets van gezien. Is een paar eeuwen geleden.

Tip voor anderen: Zet je “Onverharde wegen” uit in je navigatie. De weg werd hierdoor niet langer maar in tijd wel. Door de bossen kwamen we langs de echte Nica’s. Werkelijk overal en achter elke boom kan iemand wonen.

Aangekomen in Granada, niet in Spanje, was het zoeken naar een parkeerplaats. Niet erg moeilijk want de drukte viel erg mee. Bij de plaatselijke supermarkt de auto neergezet en naar de eerste kerk. Hier kon je de toren in en had je 360 graden uitzicht over de stad en omgeving. Een oude Spaanse stad waar er in midden en zuid Amerika veel van zijn. En allemaal met dezelfde ontspannen drukte en verkopers. Oude gebouwen en kerken waar je maar keek. Als niet toeristen gingen wij op in de menigte met onze Lonely planet in de hand voor de wandelroute.

In de middag zijn wij verder rond het Apoyo meer gereden met de uitzichten over de water gevulde krater. Het meer waar ook ons hotel aan staat.

Oja, wij vroegen ons af of het nu echt koud is in Nederland. Want hier ervaren wij 30 graden en licht bewolkt. Maar dit terzijde. Het weekend begint en ook voor de Nica’s zo te horen. Wij gaan achter de fanfare aan.

Tot slot, tip2 van vandaag: Gebruik je wisselkoers app wanneer je deze bij je hebt. Kan geld opleveren.

Milko

Het weer heeft hier ook een 30.
Millimeters regen.