Sabrina en Almar ontdekken...........

Valparaíso

Ondertussen hebben wij de auto weer ingeleverd en een fles Pisco in ontvangst genomen. Jammer dat we dit niet bij ophalen van de auto hebben gehad. Pisco is de lokale drank wat Peru niet zo vindt. Daarvan wordt de Pisco Sour gemaakt welke redelijk goed te drinken is.

Gisteren waren we eind van de ochtend aangekomen in Valparaíso. Dit is een stad aan de Stille Oceaan gebouwd op heel veel bergen en heuvels. En staat bekend om de pastel gekleurde huizen en muur schilderingen. Wij zaten in de Winebox, een hotel gemaakt van zeecontainers, stoelen van vaten en baden en de toegang tot alles gaat met je vingerafdruk. De bezienswaardigheden, de muurschilderingen waaronder een pianotrap, waren op iets meer dan 1 kilometer lopen. Nier ver maar wel wanneer je heuvel op en af moet om er te komen. Trappen van meer dan 100 treden op en af maar ook steile straten op en af. Daar hadden wij even niet heel erg veel rekening mee gehouden. Maar onze kuiten zijn nu goed getraind.

Verschillende uitzichten gevonden maar ook straten vol met muurschilderingen in alle soorten en maten. Bijna iedere muur heeft wel een schilderij. De één nog mooier dan de ander. Dus hebben we na een pittige wandeling berg op en af, trap op en af heel wat straten gezien. Met alle oude huisjes die op en in elkaar gebouwd zijn de bergen op en dalen in.

Gister middag hebben we op het dakterras van ons hotel met een 360 graden uitzicht over Valparaíso een drankje gedaan en in een restaurant met uitzicht wat gegeten.

Vanochtend nog een ander deel van Valparaíso bekeken voor de muurschilderingen en toen langzaamaan weer naar Santiago. Om morgen rond het middag uur onze vlucht naar huis te halen. De 3 weken zijn weer snel gegaan.