Sabrina en Almar ontdekken...........

Davit Garteja klooster

Door naar Udabno en dan met name Davit Garetja. Dit zal helaas ons laatste klooster zijn. De weg er naar toe is volledig aangepast op het niet ontvangen van de verwachte grote stroom toeristen. Wat een hobbel weg. Maar het klooster is wel het bezichtigen waard. De entree van het toilet kost geld, maar het klooster en de omgeving is gratis. Ook dit klooster leek een beetje op een fort gebouwd in de bergen met een kerkje middenin. Moeilijk te omschrijven maar de foto’s vertellen vast meer.

Nu overnachten we in Udabno waar letterlijk meer varkens wonen dan dieren. Onee, mensen, we moeten respect houden voor de Georgiers. Hier moet je aanbellen bij de supermarkt en dan komt de eigenaresse deze opendoen. Het heeft verschillende “Guest houses” en 1 restaurant operationeel met 6 gerechten op de kaart. We zitten nu ook in het droge zuid oosten waar de tijd echt nog stil heeft gestaan. Gelukkig heeft de EU hier wel een gemeenschapshal opgezet. En dit in een gemeenschap van maar liefst 800 paardenkoppen. Het is wel het verreweg meest moderne gebouw in het dorp wat totaal afsteekt tegen de armoede hier.