Sabrina en Almar ontdekken...........

Oudtshoorn; Ostrichs (Struisvogels)

Vroeg opgestaan met een kop koffie en zonder ontbijt. Een relatief lange rit voor de boeg. We gingen naar Oudtshoorn. Dit dorpje is de hoofdstad van de Struisvogel industrie. Ligt in een mooie steppe-achtige omgeving tussen de bergen. Overal struisvogel boerderijen.

Wij zijn naar een boerderij gegaan waar je wat interactie met de dieren hebt. Er werd uitgelegd hoe de dieren werken en zich voortplanten. Vervolgens mochten wij ze voeren. Emmer voor je buik, met je rug naar het hek en de koppen van de struisvogels voel je aan alle kanten van je hoofd voorbij komen. Weer wat wijzer geworden, we leren nog eens wat.

Vervolgens de 62 afgereden richting Swellendam. Deze weg is veel mooier om te rijden dan die Tolweg 2! De tolweg gaat snel maar er is geen klap aan.

Via de Tradouw pass, welke je beter vanuit de richting van Swellendam kan rijden in verband met de stopplekken, kwamen we in Swellendam aan. Een klein dorpje met wat Nederlandse invloeden. Leuk om doorheen te lopen.

Zojuist ook haaien kijken geboekt voor aanstaande maandag. Het kijken zal op ooghoogte gebeuren. Mocht je na die dag niets meer van ons vernemen dan kan je raden wat er is gebeurt.