Sabrina en Almar ontdekken...........

De Kelders in Gansbaai en Hermanus

Aangezien het haaien kijken niet doorgaat hebben wij een dag vrij te besteden. Eerst een paar uur walvissen staan kijken voor ons logeerplek. Op een paar meter van de klif zwommen er een stuk of 10 in groepen van 2 a 4 voorbij, oud en jong. Heeft weer heeeel veel foto’s opgeleverd.

Vervolgens naar Hermanus. Het dorp dat bekend staat om de walvissen dichtbij de kant. We zagen ze overal lopen maar geen 1 in het water. Even wat gegeten en nogmaals gekeken of ze al in het water lagen. Niets! Toen terug naar de Kelders in Gansbaai. Hier waren ze volop. Veel vinnen, buiken, ruggen, hoofden en wat er nog meer aanzit. De tel zijn wij kwijt geraakt. Maar wat een bijzonder gezicht zo dichtbij de kant. Helaas sprongen de walvissen weinig en wanneer ze dit deden was het verderop de baai in. Bij ons dobberden ze op het gemak wat heen en weer. Dus heel erg goed zicht erop.

De weersverwachting voor morgen; het wordt kalm op zee dus wij moeten ons om 7 uur melden bij de boot. Kooitje op de boot, tonijn mee (of zo iets, ze mogen en willen ze niet voeren), wetsuits aan en gaan! Op naar Shark alley nabij Dryer island. Hier moet het vol met haaien zitten. Kooitje overboord en dan de personen met wetsuit ook overboord. En dan maar afwachten of het tonijntje zijn werk gaat doen. Hopelijk kunnen we de komende dagen nog laten weten hoe het is geweest. Wij vonden jullie allemaal heel lief!

Caren

Blijft gaaf hé die walvissen.

Roos

Beetje late reactie, maar ik ben weer bij ;) Zo te zien zijn jullie op en top aan het genieten! Hopelijk kunnen jullie de trip met de boot, de kooi, de wetsuits en vooral haaien nog navertellen! Geniet nog even!
Groetjes Roos