Sabrina en Almar ontdekken...........

Dubai; mall en Burj Khalifa

Gisteren was het de dag van inleveren van de auto. Helaas geen Kaap de Goede Hoop voor ons. Dit was helaas niet echt haalbaar door tijdgebrek. We hadden 1 dag minder Kaapstad dan was gepland.

Om 11.00 uur leverden wij de auto in en om 13.30 uur waren we op weg naar Dubai. Midden in de 1000 en 1 Arabische nachten kwamen we aan in ons hotel. Alles volgens schema. Alleen de fastlane voor onder andere Nederland bij de douane was heel erg traag. Deze bleek voor ons niet te werken maar de reden is ons nog niet duidelijk.

Vanmiddag een bezoek gebracht aan de 124e etage van Burj Khalifa. 430 meter hoog. De toren is met 828 meter de hoogste van de wereld. Op de uitkijk had je overzicht over de woestijn waar Dubai in licht. En zo te zien is de bouw woede nog niet gestild. Maar wij hebben Dubai gezien……

Verder moet er geshopt worden in de Dubai Mall waarin een groot aquarium is gebouwd, een waterval en een ijsbaan. Heb je wat te doen nadat je moe bent geworden van alle Prada, Louis Vuiton, Diesel enzovoorts winkels. Denk niet dat het hier goedkoper is maar je hebt wel heel veel keuze in winkels, ook wat meer betaalbaar. Maar Dubai is een dure bestemming. Biertje? Voor een “Pint” 8 euro. Koffie of thee? Ruim 4 euro per kop. Dus vroeg naar bed.

Vanaf de Dubai Mall een taxi terug genomen. Helaas wist de chauffeur niet waar ons hotel was. Die hebben wij dus maar de weg gewezen. Waar ben je nog tegenwoordig zonder navigatie? Wij begrijpen nu waarom de taxi hier wel redelijk betaalbaar is.

In de avond wat door Bur Dubai gelopen, het oude Dubai van jaren geleden maar wel weer deels herbouwd. In de Souks word je continu aangesproken en stofdoeken over je hoofd getrokken. Is grappig blijkbaar. Maar wij mogen morgen weer naar huis.