Sabrina en Almar ontdekken...........

Bom Jardim nabij Nobres

Het lichaam vindt dat het nu 11 uur is maar wij vinden het pas 5 uur dus nog een paar uur er bij gepakt.

Om 9.00 uur halen we onze Renault op. Vol krassen en butsen maar dat mag de pret niet drukken. Op naar ons hotel. Is het jullie wel eens gelukt om op 300 meter afstand te verdwalen? Ons nu wel.

Op naar Bom Jardim. Met een flinke omweg via Nobres kwamen we voor de lunch op de plaats van bestemming. Hier gaan we drijven in heel (echt heel) helder water. Met vissen van ruim 40 centimeter groot en pijlstaartroggen. Was zeer prettig water in een omgeving van 35 graden +. Ruim een uur de rivier afgedreven met een snorkel op en een drijfvest. Mooie ervaring. Alsof je in een aquarium bent.

Op het eind van de middag naar een meertje met veel palmbomen waar na 17.00 uur de blauwe Ara komt. Naast vele parkieten en witte reigers waren er tientallen blauwe Ara’s te zien. Een kabaal van vogel geluiden met de Ara’s er bovenuit. Mooi maar helaas zeldzaam dier.

In de avond komen we er achter dat we nog niemand zijn tegen gekomen die iets anders spreekt dan Portugees. Best lastig maar zo heerlijk dat het totaal niet toeristisch is hier! En nu hakt de Jetlag ongenadig hard in.