Sabrina en Almar ontdekken...........

Naar Canoa Quebrada

Gisteren hebben wij 2 goede vluchten gehad. Van Cuiaba naar Brasilia en van Brasilia naar Fortaleza. De laatste vlucht zou op tijd vertrekken maar eenmaal in het vliegtuig kregen we een vertraging voor onze kiezen van 30 minuten. Gelukkig was de vlucht maar 2 uur en 20 minuten dus die 30 konden er ook nog wel bij in de krappe stoelen.

Bij het ophalen van de auto ging het redelijk goed, behalve dat er geen airco in zat en dat is nou juist wel prettig in Brazilie. Deze dus maar er bij gekocht voor 84 real. Aangezien de real al maar minder waard wordt moesten we een beetje lachen om dit hoge bedrag. De real is namelijk aan het kelderen op dit moment. Nu nog maar 4,40 tegen 1 euro. Begin dit jaar was het rond de 3.

Vlak voor dat het echt donker was kwamen we aan in Beberibe, in pousada Ibutu. Beetje chalet achtig en eigendom van een Zwitser. Mooi uitzicht vanuit onze kamer op zee en 2 verdiepingen.

Nu nog wat eten. Helaas is dat in onze omgeving niet heel makkelijk. Dus gevraagd aan de eigenaar. Hij bracht ons naar een lanchonette en at meteen met ons mee. Grote verhalen wat de avond snel deed gaan. Het was best gezellig.

Vanochtend naar de duinen van Morro Branco. Een soort van Grand Canyon maar dan heel erg veel kleiner en midden in de duinen. We hopen dat de foto’s het duidelijker maken. Mooi om doorheen te wandelen. Almar dacht even een duin op te klimmen. Of dat zo slim was…….

Om iets na 10 uur in de ochtend stroomde de “kloof” vol met mensen uit bussen en gingen wij gelukkig weg. Nu op weg naar David in Canoa Quebrada. David is een oud studiegenoot van Almar en na 20 jaar gaan we eens kijken hoe het gaat in de pousada waar hij werkt.

In de middag kwamen we aan in Canoa en na David weer ontmoet te hebben zijn we op Broadway, de hoofdstraat, wat gaan eten. In de middag hebben we de familie van David ontmoet en gezien waar hij woont. Vervolgens in de barakken, een soort strandtenten, wat gaan drinken. Hier konden zijn zoontjes zwemmen. Tijdens de borrel gezellig bij gepraat en ouwe verhalen opgehaald. Tijd gaat door, sommige dingen blijven als vanouds…….