Sabrina en Almar ontdekken...........

Aankomst in Zuid Afrika en Krugerpark deel 1

Woensdag 13 en donderdag 14 januari

Dag 1 in het Krugerpark. Met een kudde olifanten die passeren over de verhoogde oever en 2 neushoorns in de droog gevallen rivier welke langs ons huisje loopt doen we verslag. We zitten nu 2 nachten in Berg en Dal.

Gisteren zonder veel vertraging vertrokken en 10 uur en 25 minuten later landden we op OR Tambo International Airport in Johannesburg. Dit was 21.50 uur plaatselijke tijd. Om 23.00 uur vertrok het laatste shuttle busje naar ons hotel. Naar de gate duurde even maar de paspoortcontrole hield ons echt op.

Om exact 22.59 kwamen we aan bij de busstop naar Emperors Mondial Palace. 15 minuten later waren we in ons hotel.

Nog even een drankje drinken wat alleen kon in het casino. Deze werd met ons hotel verbonden alsof het het Venitian in Las Vegas was. Grappig maar voldoende om snel de ogen te sluiten.

De ochtend van 14 januari was onze auto verhuurder exact op tijd. 9.00 uur werd onze Audi A3 afgeleverd. En toen op weg naar het Krugerpark, Berg en Dal om exact te zijn. Vlak voor Middelburg nog even boodschappen gedaan in een groot winkelcentrum en via Alkmaar naar Berg en Dal gereden. Vlak voor dat we het park in gingen nog even getankt. Een liter benzine voor bijna 13 rand (18 rand is een Euro). Dat tankt toch wat prettiger.

Na een ronde rijden is de stand nu, 10 neushoorns, 10+ olifanten, 2 buffels, 7 giraffen, 1 schildpad en heel veel herten.

vrijdag 15 januari 2016

4.15 uur ging de wekker. 15 minuten later reden we de poort uit het pikdonker in. De eerste ochtend in het park heeft een paar olifanten en neushoorns opgeleverd. Uiteraard ook herten. Maar de hoop was op katachtigen die op de weg zouden liggen of honden. Niets van dit alles. Wel 2 giraffen die wat in hun schild voerden zagen we bij de achterste tussen zijn poten. Het wilde niet echt lukken. Iemand die bij ons langs reed wees ons op een zwarte neushoorn. Maar wij hebben deze niet gezien. Langzaamaan begon het steeds harder te regenen dus na ruim 2 uur braken we de zoektocht af en gingen nog wat slapen maar aangekomen bij het huisje zagen we aan de overkant nog een hele kudde met buffels staan.

Na het ontbijt weer een ronde gereden. Veel wild weer gezien en behoorlijk wat mooie vogels. Roof vogels maar ook bont gekleurde. Toevoeging op ons wild zijn naast de valken en gieren, zebra’s, koedoes en gnoes.

De middag ronde was iets meer succesvol. Een rondje Berg en Dal leverde ons een tegemoet komend luipaard op. Een mannetje zo bleek later op de foto’s. Bij het naderen van de plek werden we door een andere safariganger met de lichten gewaarschuwd dat deze kat er liep. Totdat hij diep de bossen in liep hebben wij staan kijken.

zaterdag 16 januari 2016

De ochtend was nu om 3.55 begonnen. Melden om 4.15 voor een ochtendwandeling. We waren de eerste. Zelfs nog voor de rangers. Met regen als dreiging boven ons hoofd, gister avond zijn we compleet nat geregend vanaf het restaurant naar ons huisje, gingen we vol goede moed de truck in. In het donker met nog 3 anderen en de 2 rangers, Moody en Peter, reden we het park in. Zaklamp naar de zijkant leverde wat herten op, weer een neushoorn (we tellen ze niet meer) en een konijntje (die hadden we nog niet). Bij de waterpoel werden we uit de truck gezet. De plek waar we al een aantal neushoorns hadden zien badderen en buffels zien drinken.

Na wat instructie wat wel en niet te doen gingen we in ganzenpas op pad. Richting de buffels! Een groep van naar schatting meer dan 100. Al waren het er 40 dan nog waren ze in de minderheid. We liepen er op af en de buffels hielden ons goed in de gaten. Nog een paar stappen dichterbij en ze gingen er iets vandoor. Om vervolgens weer een klein beetje dichterbij te komen. Dit was genoeg en we gingen het wandelpad op.

Een loopje van ongeveer 2 uur leverde nog zebra’s op (niet gezien) en een giraf. Net voor de regen mochten we de truck weer in.

De weg van Berg en Dal naar Skukuza, onze volgende kamp, leverde weer divers wild op. Geen katten of honden welke nog op ons verlanglijstje staan. Maar wel een aantal zeer grote olifanten midden op de weg. Ietje achteruit, nog ietsje, nog een beetje en dat bleek genoeg. De olifant vertrok de bossen in.

En zoals jullie lezen hebben we hier in Skukuza weer internet.