Sabrina en Almar ontdekken...........

Lower Sabie nacht safari; 4 leeuwen en prooi een nijlpaard jong

Nog even een update. Zojuist terug gekomen van de nachtrit. Met de schijnwerpers de nacht in schijnen op zoek naar dieren. Het begon met een bushbaby en een kameleon op het terrein van het kamp zelf. Net buiten de poort zagen we een nijlpaard staan gevolgd door heel wat giraffen. Het begon leuk en afwisselend door het konijntje en het stekelvarken. Tot de noodstop. 2 cheeta’s in het gras. Op een paar meter van onze safaritruck. Ze liepen rustig de nacht in. Verderop wat zebra’s en gnoes. De rit ging verder en er werd nog een stekelvarken gezien door een deel van de club. Onze safari mevrouw ging hard op het gaspedaal staan om ergens snel naar toe te rijden. Het slot stuk zo bleek. 4 jonge mannetjes leeuwen hadden een nijlpaard jong te pakken. Deze leefde nog en wilde zelfs vluchten. Meer dan 2 meter kwam het jong niet en stortte met een plof ter aarde. 2 leeuwen doken erop. Terwijl het nijlpaard jong nog tegen stribbelde nam 1 leeuw het jong in de wurggreep. De andere leeuw begon op andere plakken het jong te bijten. De 3e leeuw kwam af en toe kijken en hielp zo nu en dan mee. De 4e was ondertussen niet meer te zien. Tussendoor kwam een jackhals kijken of er iets te halen was maar die stak snel de weg over de nacht in. We hebben bijna 15 minuten naar de leeuwen en hun prooi, die letterlijk zijn laatste adem uitblaast, staan kijken. Dan zie je hoe de mooie natuur meedogenloos hard en ongenadig kan zijn. Heel triest om een jong nijlpaardje zo te zien lijden. Indrukwekkend om de natuur zijn werk te zien doen. Wat een ervaring en wat wreed!

patrick

Mooie foto's hoor en wat gaaf dat jullie de jacht hebben kunnen zien!!!!