Sabrina en Almar ontdekken...........

Pilanesberg National Park

Woensdag 27 januari 2016

Vandaag in de ochtend, rond middag uur en bij zonsondergang door Pilanesberg heen gereden. Een mooi park waar wel wat aan de wegen gedaan mag worden. Diepe gaten in het asfalt en op sommige plekken is het lastig rijden met een gewone auto.

Veel dieren gezien gelukkig en weer een aanvulling op ons totaal, een hartebeest, nyala en bruine hyena. We kunnen er vandaag kort over zijn. Het park is zeker het bezoeken waard voor 2 dagen, ook qua omgeving.

Wel hebben we ruzie gehad met de acacia’s. De doornen liggen als kraaienpoten op de grond en hebben al een paar keer onze slippers doorboord en ook onze voeten.

Donderdag 28 januari 2016

Vanochtend om 5.30 het park in. Na een flinke regenbui vannacht maar de keus gemaakt om echt op de asfaltwegen te blijven. Dit pakte goed uit. We zagen na een half uur rijden een leeuw oversteken. Er naar toe. Helaas in de bosjes verdwenen. Maar door zijn gebrul was hij toch redelijk te lokaliseren. Een ander koppel was achter ons aangekomen en besloten iets verderop een zandpaatje op te rijden met uitzicht op een veldje. En net toen wij naast hun parkeerden kwam meneer De Leeuw uit de bossen lopen. Op een paar tiental meters liep hij het veldje op. Wat grommend en ging liggen. Keek rond voor de foto. Na een paar minuten vond hij het genoeg en stond weer op. Liep schuin op onze auto af en liep aan de andere kant de bosjes weer in. Snel draaiden wij de auto het asfalt weer op om de leeuw verder zijn route te volgen, over de weg. Wij reden vooraan en achter ons ontstond langzaamaan een file. We hebben de leeuw nog een korte tijd gevolgd maar toen werd het ons echt te druk. Een geweldige toegift op onze safari van de afgelopen 2 weken.

Nu zitten we op 5 minuten van het vliegveld in ons eerste hotel. Eindelijk weer wifi om bij te komen en te lezen wat er allemaal in de wereld is gebeurt. Een week zonder internet is niet moeilijk gebleken maar is tegenwoordig wel de manier van communiceren. We hebben de dieren overleefd en super ervaringen gehad. Vooral de avond van de 4 leeuwen en het nijlpaard jong is aangekomen. Volgens de Zuid Afrikanen zijn wij “Lucky Bastards”. Laten we dat dan maar zo houden. Rangers blijken hier een moord(!) voor te doen………….

Roos

Jemig, wat een indrukwekkende verhalen en foto's! :) Ik jaloers? Nee hoor ;) Wat zullen jullie genieten! Enjoy! Liefs Roos