Sabrina en Almar ontdekken...........

Aankomst op Malta naar 3 Cities en Valletta

5 uur ’s ochtends vertrekken. Wat een tijd. Dit betekende om 2 uur in de auto zitten.

Na 3 uur dommelen landden we op Malta. Netjes op tijd en dat voor Transavia. Onze ervaring gaat dan wel terug naar de vorige eeuw. Maar het was comfortabel en met een gehuurd vliegtuig van Gol, een Braziliaanse luchtvaartmaatschappij. Onze vakantie begon goed. Tot we uit stapten, een regentje daalde neer. Dat hebben we maar alvast gehad.

Onze koffer kwam direct van de band en door de douane. Althans die heeft er vroeger vast gezeten maar nu niet meer.

Een uur wachten en we werden geholpen aan de verhuurbalie van Sixt. Auto ophalen en ruim 16 euro betalen? Dit omdat het voor 10 uur in de ochtend was, ja klopt het was even na 9.30. Dat gaan we dus niet betalen. Dan maar koffie drinken en toen was het zowaar 10 uur. Leuk bedacht maar haast hadden we niet.

Villa del Porto had de kamer voor ons klaar zodat wij naar Valletta konden. Ondertussen was het onbewolkt en bloedheet. De hoofdstad bereikte wij met de veerpont. Tripje van 10 minuten en we stonden onderaan de lift naar het centrum van de hoofdstad. Lift naar boven en we stonden in het stadspark, de Upper Barracca. De stad zelf is oud en druk. Veel gebouwen hebben een erker op iedere verdieping. De pleinen omgeven door oude gebouwen. Hier hebben we een aantal uur gezworven. Aan het eind van de middag ons schoonheidsslaapje gedaan. Maar volgens ons is deze nog niet af. De avond van culinair Malta genoten.