Sabrina en Almar ontdekken...........

Wied Il Ghasri, Wied Il-Mielah, Ramla Bay en Dahlet Qorrot

In de ochtend weer een deel van het eiland Gozo afgestruind. Met name rondom Marsalforn, een grotere badplaats dan Xlendi waar wij zitten en het noorden.

Via de zoutpannen in de rotsen langs zee reden we naar Wied Il Ghasri. Dit is een smalle kloof die uitkomt op zee. Helder water en je zou onder de rotsen kunnen duiken. Via de vuurtoren waar wij gisteren onze trip moesten stoppen door het steen-teen incident kwamen wij bij de volgende stop: Wied Il-Mielah. Hier waren wij om 11 uur in de ochtend helemaal alleen. Ook hier een smalle kloof maar dan met een grote natuurlijke brug. Verder op werd dit de Azure Window genoemd. Deze lijkt er sterk op en is ook enkele tientallen meters hoog maar dan zonder de mensen. De weg er naar toe is ook veel smaller.

Begin van de middag waren wij op het mooiste zandstrand van Gozo, en ook de enige, Ramla bay. Een strand van beige zand. Hier hebben wij even de pootjes in het water gestoken.

In de baai Dahlet Qorrot verderop heb je langs de inham allemaal opslag ruimte in de rots uitgehouwen. De deurtjes maken het kleurrijk. Hier hebben wij een tijdje in het water gelegen met onze snorkels.

Oja, de murene van gisteren kan ook zo maar een baracuda zijn.