Sabrina en Almar ontdekken...........

Xlendi naar Marsaxflokk via Popeye Village

Zaterdag wat rond gezworven in de omgeving van Xlendi. Langs de kust gewandeld en verder rustig aangedaan.

Zondag gingen we weer terug naar Malta en verlaten we dus Gozo. De eerste stop was op een rotonde. Politie hield hier het verkeer tegen. Na wat omrijden zagen wij ook de oorzaak. Een motor had een flinke schuiver gemaakt. Voor zover wij konden zien was er niemand anders bij betrokken. Gezien het verkeersbeeld en de kwaliteit van de auto’s vinden wij het nog mee vallen met de ongelukken.

In Anchorbay is het dorp van Popeye. Voor de film uit 1980 met Robin Williams is een compleet dorp gebouwd. Nu een attractiepark met verkleedde mensen die Popeye en Olijfje maar ook Brutus moeten voorstellen. Gelukkig is het hele dorp goed te zien vanaf de klif van de baai.

De komende 3 dagen zitten we in Marsaxlokk. Een oud vissersdorpje met aan de linkerzijde van de baai een energie centrale en aan de rechterzijde een overslag terminal met grote kranen die beide van alle kanten te zien zijn. Het dorpje is dus nog echt niet aangetast. Aankomen op zondag is alleen niet echt slim. De grote vismarkt is er dan en heel het dorp staat vol met auto’s. Maar na wat rondrijden hadden we een plaatsje gevonden en konden we inchecken. Vervolgens wat lunchen en dat merken we vandaag nog. We hebben van de maandag maar een zondag gemaakt op ons dakterras.

Roos

Jullie zoeken het iets dichter bij huis deze keer ;) Veel plezier en geniet van jullie vakantie!