Sabrina en Almar ontdekken...........

Hervey Bay, Brisbane en terug in Sydney naar het zuiden via Kiama

Ondertussen zitten we in Kiama onder Sydney. De dag van vertrek uit Agnes Water eindigde in Hervey bay. De rit was een aantal uur. Landschap met veel bossen, ontbossing en landbouw waaronder suikerriet. De omgeving boven Brisbane is op een paar uitzonderingen na, zoals de kust en Noosa National Park niet heel erg bijzonder. Hervey bay is een kustplaats met mooi strand en een kilometer lange pier, die niet op instorten staat. Hier hebben we in de zon gelopen. Wat gewinkeld en geslenterd.

1 maart naar Brisbane om onze vlucht naar Sydney te halen. Na circa 300 kilometer vanaf Hervey bay kwamen wij bij Lone Pine Koale Sanctuary aan. De naam doet vermoeden dat het een opvang is voor Koala’s die worden klaargestoomd om weer in het wild uitgezet te worden. Maar dit is het niet. Het is een dierentuin met dieren in Australië. Koala’s in kleine plukken bijelkaar en je kan er mee op de foto. Grappig maar achteraf de vraag of de Koala’s dit ook leuk vinden. Ze geven overigens geen kick. Voordeel is wel dat we nu de Cassowary (Kasuaris in NL) in levende lijve hebben gezien. Deze vogel is zeer zeldzaam. Verder de Dingo en nogmaals de Duivels.

De avond overnachtte wij bij Jenny en Russell. 2 rijke mensen met een zwembad in de tuin in Brisbane. Dichtbij het vliegveld.

Vandaag de vlucht naar Sydney. Gerucht ging dat het noodweer zou zijn in Sydney en er vluchten uit zouden vallen. Wij waren vroeg, 6.15 uur, op het vliegveld. Iemand van Qantas heeft ons geholpen, zonder extra kosten, onze te zware koffer gratis in het vliegtuig te krijgen en een eerdere vlucht te nemen. In plaats van 8.35 vlogen we om 7.00 uur. En waren om 9.45 uur in Sydney. Een vlucht van ruim een uur (oplettende lezer ziet enige vertraging en een uur tijdsverschil).

Auto ophalen en rijden. Nadat eindelijk de navigatie het deed hebben we de Scenic Ocean Drive gereden. Met ver gezichten langs de kust, stranden, tropische wouden en een Klif brug. Het laatste is een auto weg langs de klif gebouwd met een brug van 665 meter lang. De bossen waar wij doorheen reden hadden zeer veel contrast in de basten en groen van de bladeren. Zeer bijzonder. Hopelijk komt dit ook zo over op de foto’s.

De stop voor de nacht is dus in Kiama. Een badplaats met weer mooie kliffen en parken. Lastig om een betaalbaar hotel te vinden. Maar als je het schilderwerk achterwege laat is het te doen. In Kiama weer een blowhole bekeken en op de weg er naar toe een soort Rat Kangoeroe gezien. Almar had het dier in de lens maar de lens zette zich scherp op het hek en niet het dier. Zeldzame kans verkeken voor een goede foto van deze rat achtige kangoeroe (of andersom). De naam is ons nog niet duidelijk.