Blue Mountains

Wij laten de hoofdstad achter ons. Aan de ene kant met een gevoel van snel wegwezen maar ook wel iets van heimwee. Wat een rust kan een grote stad hebben met veel mooie natuur maar ook als je in het centrum op straat loopt. Nog nooit zoiets meegemaakt.

De rit van Canberra naar Katoomba was een lange. Dit wisten wij van te voren. Wij zijn over en links van de Dividing Range gereden. Door dorpjes waar echt niets gebeurt. Lange weilanden met schapen en koeien en glooiend landschap. Was op zich een mooie rit waaronder door Goulburn. Het eerste opgerichte dorp in het binnenland volgens eigen zeggen. De hoofdstraat zou er leuk uitzien wanneer ze tegen de oude huizen niet de lelijke luifels hadden geplakt.

Langzaamaan kwamen wij in de buurt van onze eindbestemming Katoomba in de Blue Mountains. Dit merkte je ook door de slinger weggetjes en af en toe mooie uitzichten. Helaas was stoppen op de mooie plekken geen optie door het niet aanwezig zijn van parkeerplek.

De eerste stop in de Blue Mountains was de waterval van Govett’s Leap of Bridal Veill Falls. De waterval was mooi en vooral hoog, maar het uitzicht veel indrukwekkender. Het deed aan als een kleine Grand Canyon maar dan groener. En heel ver het land in.

Na inchecken in ons hotel naar de 3 Zusters. 3 stenen rotsen in een kloof. Ook hier weer een vergezicht. Het weer zat mee dus wij konden ook hier ver kijken. Daarnaast was er ook een pad naar de 3 Zuster rotsen. Verbonden met een brug op meer dan honderd meter hoogte. De uitzichten bleven verbazen. Op de terugweg zagen wij weer een Lyrebird (Liervogel). Nu een vrouwtje. Vandeweek was een mannetje gezien zijn staartveren (even gegoogled).

Laatste halte van de dag was de Gordon Watervallen. Je keek weer mooi de kloof in en over de bergen maar de waterval was erg mager.