Sabrina en Almar ontdekken...........

Nicaragua eerste dag Vulkaan Masaya

donderdag 16 november 2017

De vlucht vanaf Nederland was optijd vertrokken. Na zo’n 10 uur vliegen kwamen we aan in warm Housten Texas. Na een flinke wandeling door gangen op het vliegveld zagen we eindelijk de douane. In de palen die daar opgesteld staan moesten wij onze gegevens invoeren en onze vingerafdrukken. Om dit vervolgens ook bij de douanier in het hokje te doen. Amerikaanse logica. Gelukkig hoefden wij niet onze koffers op te halen wat over het algemeen normaal is op luchthavens in de VS.

Met ruim een half uur vertrokken we naar Managua (hoofdstad van Nicaragua voor wie niet heeft opgelet met Aardrijkskunde). 19.50 uur kwamen we aan en om 20.50 uur zaten we in ons hotel. Het hotel vangt je blijkbaar op bij de bagageband en zorgt ervoor dat je snel door de koffer controle heen komt. Helaas moest 1 van onze koffers open omdat ze iets zagen. Tja, je komt net uit het vliegtuig welke vertrokken is vanuit de VS………

Na een flinke nachtrust, na 24 uur reizen van deur tot deur, ontbeten en met wat discussie over wel en niet iets betalen de auto opgehaald. Alle belastingen inbegrepen is hier iets anders dan bij ons dachten ze (we zullen de creditcard in de gaten moeten houden). Zo snel mogelijk Managua achter ons gelaten de binnenlanden in. Matige asfalt wegen en wanneer je van de doorgaande weg afgaat klinkers of zand. Oude huisjes van steen en golfplaten, sommigen zelfs van hout. Het is hier niet erg vies of vervuild. Uiteraard ligt er op veel plekken iets maar het valt mee. Naast heel veel oude auto’s en fietsen ook erg veel paard en wagens langs de weg. Ouderwets oud Latijns America.

Eerste stop was vulkaan Masaya.

Klik hier voor de foto’s

Live lava zien kolken. In een flinke diepte maar je zag het wel goed. De actiefste vulkaan van Nicaragua. Hier mochten we maximaal 5 minuten blijven. Dus na ruim een half uur vertrokken we weer. Hopelijk lukt het ons op 1 van onze laatste avonden nog in het donker te gaan kijken.

De rest van de middag aan Meer Apoyo gezeten in de warmte en zon, nu dit verhaal typen met een echte tropische regenbui. Was te verwachten wanneer je aan het eind van het regenseizoen gaat.

Milko

Gaaf die vulkaan... en eeh hou je een beetje aan de regels. 5 min is 5 min. Denk aan je gezondheid ?

Anja en Joop

Fijn dat de reis redelijk is verlopen, de controles zijn nu eenmaal irritant oor goedwillende en onschuldige reizigers. Altijd indrukwekkend een vulkaan te zien werken, geniet verder van de reis