Sabrina en Almar ontdekken...........

Chiu Chui naar San Pedro de Atacama via El Tatio geiser

Gisteravond nog naar de hemel gekeken door de telescoop. De Atacama woestijn staat er om bekend de helderste hemel ter wereld te hebben. Helaas verstoort de maan dit voor ons om met het blote oog de melkweg goed te zien. Maar door een telescoop zien we nevels, de Maan, Saturnus en een nova erg goed.

De ochtend vertrokken we vanuit Chui Chui richting San Pedro de Atacama via de El Tatio Geisers. Om te beginnen met het laatste, dit zijn de hoogst gelegen geisers ter wereld, ruim 4000 meter. Aan alle kanten borrelde het water uit de grond en stoom de lucht in. Uiteraard met de zwaveldampen. Overigens zijn de deze geisers wel veilig voor filmen en komen niet hoger dan een halve meter. DE persoon die zich aangesproken voelt weet wat we bedoelen.

Maar de weg van Chui Chui naar San Pedro door de uitlopers van de Andes kunnen wij helaas niet beschrijven. Deze was erg mooi met een maximale hoogte van 4600 meter! Ondanks dat je weinig begroeiing hebt is er een diverse afwisseling van kleuren. En als er dan begroeiing is door water tekent dit zo mooi af tegen de blauwe lucht met wat sluimer wolken en de bergen die pastel bruin, rood, creme, groen, geel en wit zijn. Afgewisseld met zandvlaktes, stenen, rotsen, sneeuwtoppen, kloven en struiken. Ook in het water was er veel kleur door de groene en rode algen maar ook het wit van kalkafzetting. Wanneer je dan ook nog Vicuna’s (soort Lama’s) of Flamingo’s in overvloed ziet met hier en daar een wilde Ezel of Nandu (soort Struisvogel) dan kunnen we alleen zeggen: “Hopelijk geven de foto’s een goede indruk.” Dit was voor ons 1 van de mooiste wegen die we ooit gereden hebben!