Sabrina en Almar ontdekken...........

San Pedro de Atacama (en omgeving overgewaardeerd?)

Chili is duur, dat wisten we al. Maar hier in San Pedro de Atacama maken ze het echt waar. Voor iedere bezienswaardigheid moet er goed betaald worden. Was bijna heel Paaseiland 10 dagen onbeperkt te bezoeken voor 80 dollar (ong 70 euro), in de Atacama kost alles apart euro’s.

2 meren met wat vogels en Vicuna’s tussen bergen: 3.000 peso p.p.

Een zoutmeer met flamingo’s: 2.500 peso p.p.

Een groter zoutmeer waar je eventueel in kunt drijven: 10.000 peso p.p. in de ochtend en 15.000 in de middag(?).

Een berg partij; Valle de la luna: 2.500 peso p.p. en in de middag 3.000.

Een ruine bezichtigen: 2.500 peso p.p.

Totaal zou dat komen op 20.500 peso per persoon, ongeveer 27,50 p.p. ALLEEN VANDAAG (!) en morgen nog een andere weg te gaan. Gisteren El Tatio ook al 10.000 peso p.p. Een deel hebben we gedaan maar eerlijkheid dient ons te zeggen dat we gisteren in die ene rit net zoveel en misschien wel meer en mooier hebben gezien; GRATIS. De lol rondom San Pedro de Atacama gaat er bij ons een beetje af. Het is mooi maar wanneer je ook weet wat een normale overnachting kost en het eten in de restaurants zouden wij zeggen: “Ga naar Salta en omgeving in Argentinië”. San Pedro de Atacama en de bezienswaardigheden zijn in ons optiek erg overtrokken.

Zo! Dit is er uit.

Vandaag hebben we weer mooie landschappen en (zout) meren gezien. De ochtend 2 meren tussen bergen die deze ook enigszins reflecteerden. Veel dieren zoals Vicuna’s, Flamingo’s, Eenden EN een Andes Vos! Die laatste stond nog op ons lijstje en is moeilijk te spotten.

De eerste leuke straten van San Pedro de Atacama hebben we verkend en de centrale kerk gevonden. Het is een erg druk dorp maar dat wisten wij van te voren. Dit aangezien het enige redelijke dorp in een omtrek van 100 kilometer of meer is rondom de Atacama Salar, vlakte met zoutmeren, en zijn bezienswaardigheden.

Wij gaan vanavond een afwasklus doen in het restaurant van onze Residencial zodat we morgen weer op pad kunnen.

patrick

tjonge...…
maakt een reisje van 25.000 eurietjes incl businessclass plek in t vliegtuig, gaat ie lopen klagen over 27.50...….gun de lokale ook een inkomen...
fijne vakantie!!!!