Sabrina en Almar ontdekken...........

Atacama woestijn rond om San Pedro dag 2

De weg ging vandaag langs de Boliviaanse grens. Misschien een volgende bestemming? De bergen die aan de andere kant van de grens staan en de vulkanen verklappen ook daar een mooi landschap. Maar wij moesten verder. Naar eerst de Monniken van de Atacama. Dit zijn Stenen pilaren die waarschijnlijk door vulkanische activiteit gevormd zijn. Meer dan 20 meter hoge kolommen van steen. En dit op maar een paar honderd vierkante meter in de woestijn.

De volgende stop was de Laguna Agua caliente. Ook hier weer veel Flamingo’s maar wel verder weg dan voorgaande dagen. Het meer spiegelde mooi met de bergen en vulkanen op de achtergrond. En overal wit van het ijs en het zout.

Op de terug weg kwamen we vast te zitten in een blokkade. Allemaal Guanaco’s. Honderden liepen in de bergen en een paar over de weg. Heel vreemd om op 1 plek zoveel dezelfde soort lama’s te zien en nergens anders. Op ons lijstje blijft helaas nog de laatste soort staan, de Alpaca.

Ee’n na laatste stop was Valle de la Muerta; Death Valley. Een grauw / gele ruige bergketen waar je doorheen kon rijden. Na 4 kilometer hielt het pad op en kon je, door mul zand, de dood tegemoet. Want zo voelde de 20 minuten omhoog naar het uitzichtpunt van de vallei. Het was het waard. Een zeer mooi uitzicht. En we hebben het gehaald, terug naar de auto zoals jullie kunnen lezen.

Tot slot Valle de la Luna, de Maanvallei. Doet denken aan een combi van Bryce Canyon en de Grand Canyon in America. Het is wel veel kleiner maar de kleuren en bergketen hadden er iets van weg. Rode bergen en ruige geërodeerde steenmassa’s maar hier afgewisseld met hoge rode zand duinen.

Dit was voor ons de Atacama. Morgen 300 kilometer rechtdoor richting de oceaan en dan nog 50 kilometer naar het noorden richting het vliegtuig op zondag. Terug naar Santiago voor de laatste paar dagen in die omgeving.

Gwendolyn

Aan al het moois komt een eind. Geniet er nog even lekker van!

Samantha

Geniet er nog even lekker van de komende dagen!! X