Sabrina en Almar ontdekken...........

Motsameta en Gelati kloosters en richting Batumi

Nadat we geslapen hebben in het bed van de prins van Georgie, het hotel was het huis van de koning begin vorige eeuw, kregen we in het over de top kitsche hotel Edemi een zeer uitgebreid ontbijt. Voldoende voor 6 mensen.

De dag ging verder met het bezoek aan 2 kloosters, Gelati en Motsameta, waarvan de eerste 1 op de Unesco erfgoedlijst staat. Deze was helaas in restauratie en met stijgers omgeven. Eerlijk gezegd vonden wij Motsameta mooier en in een mooiere omgeving. Gelati stond iets in de bergen en meer in het dorp en Motsameta op de berg met rondom kliffen en een rivier. De laatste was van binnen minder indrukwekkend en veel kleiner dan Gelati.

Eind van de ochtend de 200 kilometer naar Batumi gereden en onze medeweggebruikers zwaar gefrustreerd om ons heen laten scheuren. We hebben heel wat meegemaakt maar hier maken ze bumperkleven tot een nationale sport. 1 maal zijn wij maar aan de kant gegaan om er iemand langs te laten. Wat een mafketels hier. Door de bergen is het rustiger en gedragen ze zich iets beter, deze wegen zoeken wij maar zoveel mogelijk uit. Is een leukere omgeving ook nog.

Batumi is gehuld in regenwolken. Dus wij genieten van ons uitzicht op 12 hoog in de kloktoren om morgen, wanneer de voorspelling aangeeft dat het droog wordt, de Las Vegas van de Caucasus te verkennen.

Milko

Nog steeds de slippertjes in de koffer??