Sabrina en Almar ontdekken...........

Noord eiland en terug naar Port Alberni

Vanochtend door gereden naar het uiterste noorden van het eiland. Een saaie weg door een bos waar niet veel gebeurde. Ondertussen was het weer wel opgeknapt. De afgelopen dagen veel regen gehad en nu was het zelfs een beetje warm. Het eindpunt over 60 kilometer moest een strand zijn maar na 20 minuten hebben we de rit afgebroken en zijn nog even Port Hardy ingereden. Dit dorp is duidelijk in 2-en gesplitst met de First Nations, Kwakiutl, die in een achterbuurt wonen en een bende maken van hun omgeving en de Canadezen. Verder ook weer een ruig visserdorp met veel verschillende laagbouw, weinig groen en veel asfalt. Een goede Horror film zou hier kunnen beginnen. Rond het middaguur beslissen we om deze omgeving vaarwel te zeggen en onze oorspronkelijke route los te laten. We gaan weer terug naar Port Alberni, waar we in een park ons eerste beer zagen. Hier in het noorden hebben we wat Elken in een tuin zien liggen maar zelfs de veel beschreven Zeearenden zijn gevlucht.

Een lange rit over de snelweg 19 is afwisselend met wat heuvels, bomen en op de achtergrond bergen met sneeuw. Af en toe stoppen we bij een meer maar ook daar gebeurd niets. Wel mooie omgevingen.

We twijfelen of we nog op beren jacht gaan om 16:00 uur maar besluiten toch maar een overnachting te zoeken en morgen ochtend het park in te gaan. Nu nog even een drankje drinken in de zon en dan eten.

The Clam Bucket werd ons eerder aangeraden dus die 900 meter hebben we lopend afgelegd. Halverwege keken we in een tuin en daar liep parallel aan ons op zo’n 30 meter afstand van ons een grote zwarte beer mee. Dan sta je toch wel even te kijken en zoek je snel je fotocamera. Het dier stopt ook en kijkt ons aan. Gaat wat snuffelen en liggen. Wij maken snel nog wat foto’s en gaan dan ook maar snel weer door én we moeten nog terug. Maar op de terugweg hebben we niets meer gezien in het donker…..

Zojuist hebben we wat onderzoek gedaan rond ons motel. Wij vermoeden dat achter ons gebouw de doorgang zit waarlangs de beer moet zijn gelopen. We zitten namelijk op dezelfde weg als 3 nachten geleden en we kunnen een duidelijke weg herkennen zonder enige opstakels. Vannacht maar voorzichtig naar buiten.