Sabrina en Almar ontdekken...........

Aankomst in Wells Gray Provincial Park

Inkopen doen in 100 Mile House (ja echt een dorp) omdat we 2 dagen midden in een park zitten zonder restaurant en winkels om ons heen. Het is druk omdat het een lang weekend is voor de Canadezen, Thanksgiving is het aanstaande maandag.

De route gaat verder door het binnenland over de 24. Wat ruig landschap met kleine dorpjes. Veel landbouw.

Het is de laatste dagen erg goed weer, zonnig maar heel erg koud. We komen overdag net boven het vriespunt. Maar in de zon is het lekker. Om 14.00 uur komen we aan in Wells Gray. Na wat informatie te hebben opgehaald over het park direct naar de hoogste waterval Helmcken falls. Deze dondert naar beneden van 141 meter. De 4e hoogste van Canada. Maar eerst, op 500 meter afstand van onze Cottage, zien we een beer rustig grazen in het weiland. Kijkt regelmatig op wat er om hem heen gebeurt, om vervolgens weer door te grazen. Almar loopt wat langs de weg en daar is de beer wel geïnteresseerd in. Terug naar de auto. Er zit nog prikkeldraad tussen auto en beer maar veiligheid voor alles.

Helmcken falls wordt bekeken. Vreemd hoe het geraas van een waterval van die hoogte zo verstomd klinkt. Het valt ook in een soort kom van de berg.

Omdat het nog steeds zonnig is direct door naar de kleine Niagara waterval, Dawson falls. Deze raast met veel water de afgrond in. Een brede maar niet heel hoge waterval, maar wel heel veel water. Een mooie omgeving.