Sabrina en Almar ontdekken...........

Kopenhagen

In een koel Kopenhagen zijn wij begonnen met de wandeling. In de loop van de ochtend werd het steeds warmer. Strak blauw en een brandende zon. Heerlijk wandel weer.

Kopenhagen doet op veel vlakken aan als Amsterdam, vooral de wijk Christianhavn. Grachten, pakhuizen en meer oude gebouwen. Via de Kleine Zeemeermin en de Genetisch Gewijzigde Zeemeermin zijn wij naar het Rosenborgslot gelopen. Een kasteel met een groot groen park omheen. Zeer goed onderhouden met een rozentuin vlak voor het slot. 4 wachters liepen daar heen en weer. Daar zagen wij ook de wachters van Amalienborg slot gereed staan. Wachters met een groot rond vogelnest op hun hoofd voor de wisseling bij Amalienborg. Deze wisseling (poppenkast) om exact 12.00 uur bekeken. Amalienborg heeft iets weg van Vaticaanstad maar dan iets minder hoog en grotesk.

Daarna door naar de Ronde toren (een kerk) en even geluncht. Doorgelopen via Nyhavn, wat een gracht is met oude pakhuizen vol met restaurants en pastelkleurige gevels, naar Christiansborg slot waar je de toren kan beklimmen met een rondom uitzicht op Kopenhagen, tot aan Malmö (ja, Zweden). Tot slot het Radhus bezocht om te eindigen op het dakterras van onze overburen. Na meer dan 10 kilometer hadden we wel een biertje verdiend.