Sabrina en Almar ontdekken...........

Valletta naar Mellieha

Voordeel van een klein eiland is dat je echt van je ontbijt kunt genieten en wat later op kan staan. Vandaag moeten we 24 hele kilometers afleggen om dan eindelijk in Mellieha aan te komen. Met een Toyota is dit een hele opgave.

Na het ontbijt eerst langs Smart city. Dit zagen we langs de weg staan en ons vermoeden klopte. Een industriegebied voor ICT. Dit was dus echt langs gaan.

Via de kust aan de zuid kant van Kalkara, waar we overnacht hebben bogen we af het binnenland in. Naar het noorden, naar Mellieha. Voor een klein eiland is het ook best druk op de weg. Maar zodra je wat meer van Valletta afkomt is het al minder.

Nadat we 3 maal voorbij ons hotel in Mellieha waren gereden toch maar ingecheckt. Hierdoor konden wij mooi het schiereiland aan de noordkant van Malta bekijken. Ergens ver naar rechts op het schiereiland staat een klein kerkje. Deze is daar neergezet door een schipper omdat hij als enige een scheepsramp had overleefd ergens in de 16 e eeuw. Dit kerkje was overigens een replica omdat de schipper zo slim was de eerste kerk op de rand van een klif te bouwen. En dat wil wel eens afbrokkelen. Maar goed, het staat er nu.

De rest van het eiland is naast wat doods een trekpleister voor Duikers. Wij hebben even staan twijfelen of het voor ons snorkelen werd. Maar waren niet heel enthousiast van de reacties van onze mede snorkelaars. Dus wij hielden een droog pak.

Na een bezoek aan een verlaten ford, geen auto, hebben we Mellieha vanaf het terras ontdekt.