Sabrina en Almar ontdekken...........

Spitzkoppe en Twyfelfontein

Normaal gesproken gaan wij niet in op opmerkingen op ons blog. De reacties lezen wij zeker met interesse maar willen het blog gezellig houden. Maar toch willen wij op 1 terugkomen. We leggen inderdaad veel kilometers af. Bereid je daar maar op voor ! Zo, en nu gaan we weer verder.

Na de rit van eergisteren zijn onze ingewanden weer redelijk op hun plek gezakt en gingen we weer op weg.

Gisteren een korte rit van ongeveer 2 uur naar Spitzkoppe, ook wel de Matterhorn van Namibie genoemd. Leuk om gezien te hebben deze rode puntige berg in een gelig droog landschap maar als je het overslaat mis je weinig. Met een gids in de middag de Bushman berg tekeningen bekeken. De gids is een nazaad van de San die 2 tot 4000 jaar geleden de tekeningen hebben aangebracht en legde ons uit wat de tekeningen betekenen en waarom ze een kant op wezen. Dat had met de looproute van de nomaden te maken.

Vanochtend maar weer eens 4 uur zitten schudden op een D-weg. Nu naar Twyfelfontein. De weg bleef door gelig grijs gebied gaan en was best saai. Na ruim 150 kilometer maar weer eens getankt in een gehucht. Langzaam werd de omgeving weer iets groener met struiken en bomen. We kijken vanuit onze Premium tent uit op hoge heuvels van grote rots blokken, die lijken alsof een grote shovel keien op geschoven heeft. Daarvoor groene struiken. In deze omgeving zouden olifanten moeten lopen die zich hebben aangepast aan de woestijn, weinig water dus.

Tanja

De opmerking was een constatering, meer niet. Jullie zoveel in een korte tijd. Je bent aan vakantie toe als je terug bent ?