Sabrina en Almar ontdekken...........

Etosha dag 3 en 4

We beginnen weer met: Er was eens..... onee: "Gisteren"..... zijn we vertrokken uit een zeer slecht onderhouden lokale Center Parks genaamd Okaukuejo (spreek dat maar eens 5 keer snel achter elkaar uit. En vooral als je een paar drankjes op hebt). Alleen de waterplaats is leuk voor de avond/nacht, de rest is het niet waard om in Etosha zelf te overnachten. Advies voor de personen die nog willen gaan, we noemen geen namen om weer de sfeer op ons blog gezellig te houden.

We hadden 150 kilometer af te leggen door het park om in Onguma te komen, een Private Reserve aan de oostkant van Etosha. Zij "delen" de dieren met elkaar. Daarover straks meer.

De rit begon zoals altijd met veel antilopes. En bij een waterplaats zagen we een Olifant. Een grote Olifant. 1 in Musk wat je ziet aan zijn tranende ogen. Hij liep over de kleine parkeerplaats de bossen in richting de weg. Wij kijken rond over de parkeerplaats en de waterplaats en zien verder niets. We zetten de auto op de weg en gaan achter de Olifant aan op gepaste afstand. Staan stil en Almar heeft voor nood de versnelling vast om achteruit te gaan. Een Olifant in musk kan nogal agressief zijn. Almar kijkt in zijn achteruit kijk spiegel of de aftocht veilig is. Geen probleem. Wij langzaam achter de Olifant aan voor de perfecte foto. Olifant stopt en Almar ook de auto en zet de auto alvast in de achteruit. Je weet nooit. Hij kijkt in de spiegel en schreeuwt het uit. Sabrina schrikt hier weer van. Staat er een 2e grote Olifant ineens in de spiegel te turen. Almar schrikt dus en Sabrina schrikt van Almar en de Olifant loopt rustig naar de waterplaats. Er was dus niets aan de hand maar waar de 2e Olifant ineens vandaan kwam is ons een raadsel. Maar we konden rustig de eerste Olifant blijven volgen totdat deze de bossen in liep. We vervolgden onze weg en hebben tot halverwege de middag veel dieren gezien.

De avond in ons nieuwe resort Onguma aan de waterplaats gezeten en onder andere drinkende Giraffes bekeken.

Vanochtend een safari gedaan over de Private Resort. Hier hebben ze dezelfde dieren als in Etosha. De rit werd gedaan met 2 Spanjaarden en was gezellig met hen. Veel ervaringen uitgewisseld. En we hadden geluk. Naast de Gnoes en Zebra's zagen we een moeder Jachtluipaard met jong. En als afsluiter, naast een Giraffe 6 leeuwen die in Etosha zaten, achter het hek. 1 Mannetje en 5 vrouwtjes. De leeuwen keken ons continu aan terwijl ze op de grond "veilig" achter het hek lagen in Etosha. Totdat ze gingen lopen en aan ons lieten zien hoe ze onder het hek door konden. Kop er onder, lijf in een engelkromme en door duwen. Tada! zo stonden ze in ons resort. Hiermee wordt de populatie van de katachtigen op pijl gehouden en delen ze de dieren met elkaar. Maar 1 van de dames keek heel geïnteresseerd naar de Spanjaarden en liep achter onze auto omhoog kijkend wat er te snacken was. Onze gids reed toch maar iets weg. Na deze opwinding zijn we koffie gaan drinken en hebben de safari vervolgd.

De middag zijn we zelf Etosha voor de laatste keer in gegaan. Veel standaard maar niet minder wild gezien. Maar ook weer een Jachtluipaard die tegen een boom lag. Met als afsluiter 14 Giraffes bij een kleine waterplaats. Het blijven mooie dieren.