Sabrina en Almar ontdekken...........

Vulkaan Masaya in de avond en onze terugvlucht

Dinsdag avond hebben we tot redelijk laat voor ons, ongeveer 22.00 uur, met 3 Canadezen zitten lachten. 2 tandartsen en 1 haar vader. De meest vreselijke verhalen kwamen op tafel. De 2 vrouwen waren in Jiquilillo om de arme plaatselijke bevolking hun tandartswerk aan te bieden. De vader kwam mee maar wist zelf niet hoe te helpen. Zijn rol had hij die dag gevonden (na een week)! We mochten komen kijken maar deze interactie met de plaatselijke bevolking ging ons iets te ver.

De volgende ochtend gingen wij op pad naar Masaya. De vulkaan waar wij aan het begin van de vakantie waren geweest en lava hebben gezien. Nu willen wij dit ook zien in de avond.

Na een toeristische weg die langs het Managua meer gaat worstelden wij ons door de stad zelf. Overal kwam verkeer vandaan. Regels zijn er maar auto’s zonder lichten maken het wel een stuk lastiger. Richting aangeven en remmen zie je dan niet.

Veilig de plek van bestemming bereikt. De avond eerst 20 minuten in de file gestaan richting de vulkaan. Er zijn er meer die een bezoek brengen blijkbaar. Wij waren er om 18:00 uur. Achteraf blijkt dat wanneer wij om 19:00 uur waren gegaan direct door hadden gekund.

Wanneer je bij de krater aankomt zie je een grote oranje gloed voor je. Alsof de lava tot het randje staat. Maar bij de rand is het nog steeds wel ruim 100 meter dieper. Een indrukwekkend gezicht.

Klik hier voor de foto

De volgende ochtend zijn we naar Managua gereden naar het laatste hotel. Hier aan het zwembad gezeten en wat rond gelopen. Morgen weer via Houston Texas naar huis. 3 uur richting de VS en ruim 9 uur naar het koude Nederland. Zal wennen zijn na 2 weken meer dan 30 graden en geen regen.

Mocht je Midden Amerika willen leren kennen ga dan naar dit land. Het is erg veilig, zeer goedkoop en nog zoals Costa Rica was zo’n 15 jaar geleden. Ga voor het landschap en het leren kennen van het vriendelijke volk. De natuur is hier helaas op erg veel plekken zwaar weg gekapt en waar het nog is, is het zeer moeilijk te bereiken. Maar dit maakt het land niet minder mooi om te ontdekken. De bevolking is heel vriendelijk en behulpzaam. Ze verwachten er weinig tot niets voor. Avontuurlijk maar direct voelt het een beetje alsof je thuis komt. Waar er natuur is geniet ervan. Wij hebben onze droom met de schildpadden waar mogen maken. Van ei leggen tot uitkomen en naar zee. Dit zal niet lang meer duren voordat het meer aan banden wordt gelegd, en terecht!