Sabrina en Almar ontdekken...........

St. Lucia; iSimangaliso

Met een stroomstoring waarmee het gehele dorp plat ligt typen we maar ons stukje bij romantisch kaarslicht.

Gisteren waren wij nog een heel erg drukke supermarkt ingegaan om wat eten en drinken te kopen. De rijen waren best lang en veel hadden zeer volle karretjes. Door een blanke medewerker van de supermarkt, wat hier best bijzonder is, werden wij uit de rij gehaald. Voor zover wij konden zien waren wij een van de weinige blanken. Helemaal door de winkel naar de sterke dranken kassa mochten wij afrekenen. Wat hier de reden van was weten wij niet.

Vanochtend moesten wij ons eerst uit onze parkeerplaats wurmen aangezien een bus van een tour deze erg prettig midden op de parkeerplaats had gezet. De medewerkers van het hotel stonden er bij te kijken. Wij hebben hen maar gevraagd of ze de chauffeur kunnen zoeken. Dat leek ze een goed idee. Daarna maar de opdracht gegeven om de koffers achter onze auto weg te halen. Nog een goed idee! De gids hadden ze ondertussen gevonden maar daar hadden wij niets aan. Met veel steek werk konden we er net uit.

Na een uur waren wij in St Lucia. Hier het park, iSimangaliso in gegaan. Een glooiend landschap met weer veel dieren, bossen, stranden en moerassen. Het is een zeer groot park en wij konden het meest zuidelijke punt bezoeken. Hier een paar uur doorheen gereden en wat op het strand gelopen.

In de middag hebben wij een boottocht gedaan over het meer waarin zeer veel Nijlpaarden zitten. Hier veel foto’s gemaakt ook met de grote waffels open. Dit park en ook het dorpje is een echte aanrader voor een paar dagen. Maar helaas moeten wij morgen weer verder. Waarheen weten wij nog niet want wij hadden eindelijk internet op de kamer maar er is geen prik. Een mens heeft wat problemen in zijn leven……..

Samantha

Hey vakantiegangers! Wat maken jullie weer een mooie trip zeg en die foto's!! Echt mooi. Geniet er lekker van en veel plezier!