Sabrina en Almar ontdekken...........

Krugerpark Skukuza

zondag 17 januari 2016

Dit mag de dag van de honden genoemd worden. Vroeg op en weer op safari. Terwijl het nog donker was zagen we een hyena langs de weg. Onmogelijk om te fotograferen. Hij was ook zo verdwenen. Na aardig wat kilometers worden we door een medewerker van het park tegen gehouden. Ongeveer een kilometer verder, lopen er wilde honden op de zandweg. Dus wij door. En ja, na ongeveer een kilometer komen er 4 wilde honden op ons afgelopen. En alsof we er niet staan rennen ze langs onze auto. Zwart bruine vacht en grote oren.

Na olifanten, giraffen en neushoorns zagen we uiteraard ook veel herten en een flinke groep Hyena’s. Alle grote waren aanwezig. Zelfs een moeder die een kleine aan het zogen was.

Over de hele dag ook nog bavianen, nijlpaarden, krokodil, schilpadden en als afsluiting, naast een grote kudde olifanten midden op het zandpad ons tegemoet lopend, lagen er jackhalzen in het gras.

maandag 18 januari 2016

Het begon weer als vanouds, vroeg! Nog volledig donker en dat vond onze achterligger ook, alvast groot licht aan. Wij rechtsaf het zandpad op en we waren van hem af. Uiteraard weer veel herten maar ook om 4 uur een aantal nijlpaarden welke zich spoedden naar de rivier de Sabie. Wat kunnen deze wandelende rotsen hard lopen. Zo hard dat het niet lukte om foto’s te maken in t schemer.

De vangst was verder wat beperkter maar wel weer de groepen olifanten, giraffen en ook neushoorns. De volgende halte is Satara, 90 kilometer naar het noorden in het Krugerpark. Hier hebben we iets meer bijzondere dieren gezien. Eerst een luipaard liggend in een boom. Op een redelijke afstand maar toch goed te zien met camera en verrekijker. Later op de middag 2 maal een groepje Southern Ground Hornbills, deze zijn zeer zeldzaam maar wij hebben er in 1 middag 5 gezien. Grote zwarte vogels als een gans (qua grote) met een rode bef en wangen. De foto zullen we proberen op te laden in foto’s deel 2 van Krugerpark.

Rondom Satara veel wild te zien en hopelijk lukt het ons hier een leeuw te spotten. Maar wel erg droog hier. Regen blijkt ook lang uit te blijven.