Sabrina en Almar ontdekken...........

Laatste dag Paaseiland

Gisteren aan het eind van de middag even bij onze buren de bibliotheek binnen gelopen. Hier kan je gratis gebruik maken van het internet. Wij zagen al dat ze wifi hebben. Aan de oude boekenwurm de inlogcode “clave” gevraagd. Maar die gaf ze niet. Wel logde ze voor ons in op een zeer moderne PC 286. Een Pentium mag ook. Traag dat het ding was. Maar aangezien mevrouw Wurm de inlog gegevens op een papiertje had geschreven hebben wij die nu ook. En laat dat nou net te werken op de wifi! En onze Cabana staat tegen de achterkant van de bibliotheek aan. En hierdoor kunnen jullie onze foto’s en dit verslag lezen. Iedereen blij! En ons bespaart dat erg veel data uit de prepaid bundel.

Vanochtend rustig aan gedaan en gewandeld langs de kust. Ook hier weer heel wat Ahu overblijfselen gezien. Het hele eiland langs de kust stond er vol mee. Je ziet ook nog lava steen muren op verschillende plekken wat duidelijk de nederzettingen aangeeft. Vanochtend is het zwaar bewolkt maar voor ons is dat geen probleem. Het is droog en wandelen in de zon heeft niet ons allergrootste voorkeur nu.

De middag in de haven doorgebracht met een hond die ons al de hele dag volgt. Er lopen hier heel veel los en je hebt er geen last van. Sommigen blijven je volgen maar haken op den duur ook weer af. De laatste was echt een volhouder. We kwamen niet van deze hond af. We hadden er ook verder geen last van. Na een paar uur hebben we hem weggejaagd en zijn wij snel weggelopen. Dit nadat wij in de haven de leatherback of groene zeeschildpadden hebben bekeken. Deze waren zeer groot en goed te zien tussen de bootjes. Vanaf nu gaan we ons voorbereiden op de Businessclass terug vlucht maar eerst eten bij La Moana, dit was ons erg goed bevallen eergisteren.