Sabrina en Almar ontdekken...........

Van Amsterdam naar Vancouver naar Victoria

Woensdag 2 oktober 2019

Om 7:00 uur vertrokken vanaf Schiphol naar Zurich. Met wat vertraging vertrokken we naar Vancouver. 6 minuten voor het geplande tijdstip van aankomst stapten wij uit het vliegveld op Canadese bodem. Na ruim 10 jaar weer terug. Nu om Vancouver Island te bekijken en de Icefield Parkway hopelijk zonder mist en regen dit keer.

Eerst de auto opgehaald. We hebben dit jaar maatje Hummer mee gekregen. Een behoorlijke upgrade. Na wat eten en drinken gehaald te hebben voor de eerste dagen koffers achter gelaten in onze B&B en langs het water naar het oude dorpje Steveston gelopen. Hier herkennen wij niets meer van. Het is bekend om de boten die walvissen gaan spotten en het doet wat Westerns aan.

Na wat gegeten te hebben kwamen we tot de conclusie dat het voor ons 3 uur ‘s ochtends is. We wandelen terug met onze laatste krachten. Jet Leg heeft van ons gewonnen. Welterusten.

Donderdag 3 oktober 2019

Na een nacht van 13 uur schuiven we aan aan het rijke ontbijt van onze B&B. Rustig aan pakken we de auto in en rijden naar de veerboot. Onze plek op de boot hebben wij om 11.00 uur gereserveerd. Een uur van te voren moet je je melden en dat deden wij dan ook netjes. Bij het aan boord gaan stond er iemand in 1 van de rijen te slapen. Hierdoor mochten wij eerder de boot op. De slaper werd naar voren gehaald en mocht vervolgens zijn plekje achteraan afwachten. Die zal er wel wat van geleerd hebben denken wij.

Stipt om 10.00 uur vertrekken we. Hierdoor liggen we nu dus een uur voor op ons vakantie schema. De boottocht gaat over de Strait of Georgia tussen de diverse eilanden door. Een mooie tocht van 1,5 uur maar helaas zonder de water dieren.

Op Vancouver Island zijn wij zo snel mogelijk van de snelweg afgegaan en langs het water gaan rijden. Belachelijk mooie huizen staan hier maar helaas voor ons geen plek om even rustig een kop koffie te drinken. Over de binnenwegen zijn wij naar Victoria gereden naar ons hotel voor de komende 2 nachten.

De eerste wandeling ging naar…….. Beavertail!!!!! Dat is een cake in vorm van een beverstaart belegd met suiker en kaneel (origineel recept) of met caramel, chocolade en cheese cake. Dat was onze lunch. Heerlijk om weer terug te zijn.

Verder naar Chinatown en wat rond de haven gelopen. Victoria is een stadje waar veel opgeknapt wordt. Oude gebouwen die er mooi bij staan en anderen alleen nog de muren maar die pakken ze nu aan. Eigenlijk aan niets merk je dat je op een eiland zit. Het is ook 500 km lang en 80 km breed.