Sabrina en Almar ontdekken...........

Kootenay Nationaal Park, Lake Louise en Emerald Lake in Yoho Nationaal Park

Geen mannetjes Big Horn Sheeps gezien, ook niet toen wij vanochtend zigzaggend door het dorp zijn gereden.

Kootenay National Park stond op het programma. Duidelijk minder bezocht dan Jasper en Banff. Oude huisjes en ook bezienswaardigheden die afgesloten waren omdat een brug weg gespoeld was. Gelukkig wordt die volgens de borden herfst 2017 herplaatst (geen typfout!).

Paint Pots, 3 vijvertjes met gele en rode kleur, konden we niet bereiken omdat het pad totaal blubber was. Onze schoenen waren al wel geel geverfd.

De bergen van de Rocky Mountains zaten al flink onder de sneeuw. Met de zon er bij waren ze zeer indrukwekkend. Via Lake Louise, wat nu in dit jaargetijde nog steeds zeer druk is en er zelfs een dorpje bij gebouwd is, gingen we naar Emerald Lake. In de lodge aan het meer, wat niet onder doet voor Lake Louise, zouden we overnachten. Een zeer mooie omgeving midden in Yoho National Park en omgeven door hoge bergtoppen van de Rocky’s. Ook het water van het meer is zeer helder en turquoise. De lodge is al oud en dat is ook wel aan te zien aan het onderhoud. In de zomer moet het een fortuin kosten om er te verblijven. Wij vinden het nu wel OK. Oud Engelse stijl ingericht met een eigen openhaard. Die gebruiken we maar aangezien het onder het vriespunt is.

Donderdag 17 oktober 2019

We vertrekken vroeg. Om 8:00 uur rijden we weg in de richting van Calgary. Eerst via de Takkawwaw falls, maar die weg is gesloten. Dan maar verder richting Bow Valley road, de tegenhanger / verlenging van de Icefield Parkway. Ook weer een mooie weg door de bergen met uitzichten. De zon begint te schijnen dus we genieten van alle uitzichten.

In Banff bezoeken we het centrum met de oude gebouwtjes en winkelstraat. Grappig om te zien. Wat oude Engels aan doende gebouwen met de meest hedendaagse winkels en vooral vreetgelegenheden.

Voor de spits zijn we in Calgary en ons hotel. In het hotel loopt Sabrina en stevige pas de lift naar onze kamer voorbij. Almar zwaait haar uit naar haar nieuwe leven in dit, toch best wel, relaxte land.

Morgen helaas het vliegtuig weer in.

Milko

Nog gefeliciteerd met je verjaardag Sabrina

Gwendolyn

Dat is weer omgevlogen. Ik heb genoten van jullie verslagen. Goede vlucht alvast!