Sabrina en Almar ontdekken...........

Griekenland, aankomst bij Athene

Vroeg ging de wekker om de vlucht van 8:25 uur niet te missen. Met 15 minuten vertraging, door drukte in Athene vertrokken we. Een goede vlucht en om 12:30 uur plaatselijke tijd kwamen we aan. Precies op het in eerste instantie geplande tijdstip.

In deze corona tijd moeten we goed afstand houden dus werden we allemaal vanuit het vliegtuig in 1 bus geleid en 100 meter verder bij de aankomsthal afgezet. Corona formulier laten zien aan de douane en we mochten door. Koffer van de loopband gehaald en alles bij elkaar stonden we een kwartier later buiten. Geen idee waar de drukte was in het luchtruim maar op de grond zeker niet.

We haalden onze Fiat Tipo op en konden aan de rit beginnen, na ons eerste verbod al binnen te hebben: We mogen niet de bergen in met de auto! Dit in verband met de branden.

Onze eerste middag en avond zal aan de Egeïsche kust zijn, om precies te zijn in de Pataliol golf. Morgen proberen we in Makrinitsa te komen in de bergen meer naar het noorden. Vervolgens naar het uiterste Noordwesten om daarna naar het uiterste zuiden van het schiereiland Peloponnesos te gaan. Het eind stations zal over 2,5 weken weer op het vliegveld van Athene zijn. Tussendoor hopen we veel van het landschap en de oudheid te kunnen zien.

Milko

We lezen mee! En ik wil niet lezen dat jullie de bergen in gaan.

Gwendolyn

Wat heerlijk dat jullie weer op reis kunnen!
Door jullie te volgen, reis ik een beetje mee.
Ik kijk uit naar jullie verhalen en foto’s.