Sabrina en Almar ontdekken...........

Athene naar schiereiland Pilion

Gisteren er voor gekozen om een lange dag van het reizen te maken. Goede keuze aangezien de route naar het noorden vanuit Athene niet heel bijzonder is. Wel wat meegekregen van de branden. Gelukkig zijn ze uit maar rondom de snelweg, die afgesloten was, heeft het flink huis gehouden. We zijn even bij de Marathon dam geweest, een stuwmeer ten noorden van Athene. De weg hier naar toe was luguber. Alles zwart en een paar huizen afgebrand. Maar ook succes dat je je verbaasd dat de huizen er nog staan. Op sommige plekken lagen de elektradraden nog over de weg. Je zag ook dat ze heel snel bomen hadden gekapt om de overslag naar de overkant van de weg te voorkomen.

De omgeving is glooiend en dor. Niet heel bijzonder verder.

In de middag kwamen we aan bij Volos, een havenstad. Daar doorgereden de bergen in naar Makrinitsa. Een beetje Zwitsers aandoend dorp tegen de berg op gebouwd en heeeeeeel toeristisch. De berghuisjes waren allemaal souvenirs winkeltjes. Er was 1 parkeerplaats voor misschien 20 auto’s en die stond vol. Zelfs bij de gele strepen. Hier wilden we eigenlijk overnachten voor 2 nachten maar er vanaf gezien. Te druk en we konden onze auto niet kwijt in alle steile en bochtige weggetjes.

We besloten door te rijden naar de kust maar ook dat was geen succes. Ook erg druk met parkeerproblemen. We gaan door weer de bergen in. En vonden in een nietszeggend dorpje met 1 taverne een berghotel. Soort oud landhuis tegen de berg op gebouwd. Alle corona regels waren aangeplakt, dus van de 10 personen bij het zwembad werden er 30 toegelaten en tijdens het ontbijt op 30 m2 zaten 30 mensen. De Grieken hebben het goed voor elkaar.

Gelukkig konden we het diner wel op afstand eten aangezien we lekker vroeg gingen. Ontbijt vanochtend hebben we maar overgeslagen, die hebben we op het terras in Kissos genuttigd. Ook een oud bergdorpje met mooie gebouwen en een oud dorpsplein. Wij kwamen in dit dorp ook voor de waterval…………. oja, er heerst extreme droogte (kwamen we achter toen we bij het uitkijkpunt aankwamen, lekker opgelet weer door ons). Moeten wij hier vermelden dat de waterval een pisstraaltje was? of vulde je dat zelf al in?

Via de slingerweggetjes door de bergen kwamen we op een dorre vlakte met veel boomgaarden. Hier was het Karla meer waar een kans op Pelikanen bestond. Maar vandaag even niet. We zaken wat buizerds en reigers en dat was het ook.

We zijn nu in het kustplaatsje Leptokarya, vlakbij berg Olympus. Doet echt aanvoelen als een toeristische badplaats zoals je op alle playa’s en Griekse Eilanden tegenkomt maar het is rustiger. Even 2 dagen toerist uithangen. Foto’s komen eraan maar tot nu is de omgeving niet het mooiste geweest.