Sabrina en Almar ontdekken...........

Langada pass via Epidavros theater naar Porto Cheli

Zondag 5 september

Zaterdag zijn we vroeg vertrokken om de Langada pass te rijden. De weg naar deze pass staat bekend om de mooiste van de Peloponnesos. En de weg was ook heel mooi. Diepe dalen en ruige bergen met overhangende kliffen en steile wegdelen. De 25 kilometer met af en toe stoppen was een leuke trip. We hebben het voor ons doen zeer rustig aan gedaan.

De avond sloten we af in Ano Doliana. Een bergdorp van 3 weggetjes. Echt een slaapdorp met 3 tavernes en 2 koffiebarretjes. Wij zaten in een villa B&B met totaal 3 kamers. Gebouwd van grote grove keien en uitzicht over Tripoli in het dal (gelukkig zaten we niet in Libië).

Zondagochtend na het ontbijt richting Porto Cheli. Een havendorp op een schiereiland van de Peloponnesos. De haven ligt vol met dure jachten. Voordat we daar aankwamen reden we op 1 kilometer van Epidavros. Hier was een opgraving met het grootste en best bewaarde theater. Helaas is er een voorstelling iedere avond met lasers. Daardoor stond er apparatuur en lagen er kussentjes op de zitplaatsen. Dat hadden ze echt niet een paar eeuwen voor de jaartelling volgens ons. We zijn nu wel bijgepraat over de oude Grieken. Die waren zeer productief.

Nu zitten we op ons balkon wat even groot is als onze hotelkamer met direct uitzicht op de haven. Even 2 dagen rustig aan om ons voor te bereiden op de laatste 2 dagen. Met een overwinning van Max in Zandvoort kunnen kijken op de laptop!

Gwendolyn

Geniet nog even van de laatste dagen!

Tanja

Gaaf hè, Max op de laptop.wij zaten in het Baskenland met natte oogjes bij het volkslied.
Bijzonder om mee te maken.