Sabrina en Almar ontdekken...........

Bardena Reales, Riglos, Pyreneeën en Lourdes

Bardenas Reales is een mooi gebied. Stond niet in de Lonely Planet, voor ons onbegrijpelijk. Een vlak land tussen de bergen met kalkrotsen in verschillende vormen. Met name geel en rood gesteente.

De nacht ervoor hebben we geslapen in Alfaro. Niets bijzonders behalve dat ze een kerk hebben waarop ongeveer 100 nesten van Ooievaars op de daken liggen. Dit betekent op het hoogseizoen 300 ooievaars! Dit gebouw blijkt in de wereld de meeste ooievaars te hebben.

Ons oorspronkelijke einddoel was Riglos. Een hoge rodeberg die niet misstaan zou hebben in Monument Valley. Het dorpje Riglos is de uitvalsbasis voor de bergbeklimmers. Het ligt in de uitlopers van de Pyreneeën. Zeer mooie omgeving.

Na wat discussie hebben we besloten alvast de terugreis aan te vangen. Dit bracht ons door de nog besneeuwde Pyreneeën. Eind station Lourdes. Hier hebben we alle deuren van de kerken die op de rots waar zogenaamd Maria verschenen was. Ook hebben de de grot zelf bezocht en in de rij gestaan. Wij hebben Maria wel gezien.

Morgen verder naar het noorden.

Gwendolyn

In Lourdes geen processie bijgewoond?!