Sabrina en Almar ontdekken...........

Panama stad

Onze vlucht ging zeer voorspoedig. Vertrek 10 minuten later dan gepland maar door bergaf en wind in de rug kwamen we 45 minuten eerder dan gepland aan in Panama.

Paspoortcontrole, ging vlot, bagage band, ging vlot, bagagecontrole, ging vlot en chauffeur in aankomsthal ging vlot. 15:45 aanmeren aan de gate en om 17:00 uur zaten we op onze kamer midden in Amanap Stad. Wij noemen het gemakshalve Panama Stad.

Simkaart voor de telefoon gehaald en direct het nachtleven in gedoken aangezien het Happy hour was. De rooftop bar van ons hotel is helaas niet erg gezellig ingericht. Een barretje met een rond zitje, veel lege ruimte en een klein zwembadje. Kan gezelliger maar het voldeed voor ons. Wel mooi uitzicht over de hoge gebouwen waar de stad ook bekend van is. Een pizza met caipirinha nuttigen en om 21:00 uur sloten wij onze luiken.

Met de taxi de volgende morgen naar Casco Viejo, het oude deel. Dit is de 2e stad welke gebouwd is nadat de Spanjaarden de eerste in de 16e eeuw gesticht hadden maar een Welshman, Henry Morgan, het vernietigde en de Spanjaarden het weer opbouwden en daarna weer verlieten om 11 km verder Casco Viejo op te richten. Volgen we het nog? Wij niet. Van de oorspronkelijke eerste stad zijn alleen nog ruïnes over. En wij hebben dus stad 2 bezocht en verblijven in stad 3, met de hoge gebouwen. Maar alles is Panama Stad. Goed, we verliezen wat lezers nu.

Casco Viejo is een klein oud deel met mooie Spaanse gebouwen, nauwe straten en veel pleintjes. Hier hebben we een ochtend door gedoold. Vervolgens zijn we langs de Pacifische kust gelopen over de boulevard die langs de stad loopt. Continu uitzicht op de skyline van de stad, zowel het nieuwe als het oude. Het bijzondere is dat er veel gieren rondvliegen. Maar ook Fregatvogels en Pelikanen. De wandeling was ongeveer 5 kilometer. Onderweg moesten we wat vocht bijtanken en hebben bij een oud vrouwtje een beker ijsschaafsel met vruchtensap besteld. Dit hadden we echt even nodig, in de 31C. Tja, in Nederland zal dat wel meevallen met temperaturen rond het vriespunt.

Straks gaan we de auto halen en morgen de stad verlaten.

Tanja

Hele fijne vakantie, ben benieuwd naar jullie verhalen.
Wij hebben inmiddela ecuador geboekt en gebruik gemaakt van de tips van Almar en jullie mooie sheet van de Galapagos.
Geniet ervan en daarna maar weer een keer afspreken

Almar en Sabrina

Gaaf Tanja. We zijn heel benieuwd welke eilanden jullie gaan bezoeken en hoe de reis er verder uitziet. Spreken snel iets af.

Joop en Anja

Veel plezier en we zijn benieuwd naar jullie verhalen