Sabrina en Almar ontdekken...........

Santa Catalina en Nationaal Park eiland Coiba

De zonsondergang in Las Lajas eergisteren was mooi. Zonder wolken. Dat maken wij maar weinig mee.

Ondertussen zijn wij alweer terug van onze snorkeltrip in Nationaal park Coiba. We moesten ons om 8:00 uur in de ochtend melden bij de duikschool: Unlimited Coiba. Oja, de route gisteren van Las Lajas naar Santa Catalina, waar we nu zitten, was niet heel erg bijzonder naast een golvend landschap en veel palmbomen.

De speedboot met 9 toeristen en 1 conducteur en 1 machinist vertrok om 8:30 voor 1,5 uur hobbelen over de rails. Stop 1 was bij een eiland na een uur varen. Even ronddobberen en zeggen dat er wel eens een Walvishaai wordt gezien. Dan heb je dat maar alvast gehad. Stop 2 was om het echie. Snorkels aan en gaan vanaf het strand. Veel koraal, 2 witpunt rifhaaien, mooie vissen in groen, bruin, geel, blauw, rood en alle combinaties. Met veel moeite geprobeerd dit op de foto te krijgen. Stop 3 was een eiland verderop en vanuit de boot. Hier weer hetzelfde mooie onderwater wereld maar dan met een pijlstaartrog, weer een haai en ook een zwemmende zeeschildpad. Die hebben we maar even gevolgd. Daarna de lunch en een uur rusten op een eiland met 2 enorme krokodillen. Dat geeft rust. Vooral die eikels die selfies gaan maken met deze wilde dieren. Mocht je ooit iets lezen over een toerist die door een krokodil te grazen is genomen; Geen medelijden! Het eiland was wel echt erg mooi met primair oerwoud en witte stranden.

De laatste snorkel stop was eigenlijk het minste. Wel mooie vissen maar geen groot vlees. En toen weer 1,5 uur terug hobbelen. Met een korte stop voor de dolfijnen. Een mooie dag uit.