Sabrina en Almar ontdekken...........

Colorado en Wyoming met uitstapje South Dakota

Zondag 1 oktober om 11:35 vertrokken we met jetBlue richting Boston. Dit ging voorspoedig en een goede vlucht. De overstaptijd was 6:30 uur. Lang, maar we moesten eerst door de douane, koffers ophalen en dan weer inchecken.

De afgelopen week kwam het nieuws bij ons binnen dat er een Government Shutdown op de loer lag. Vanaf 1 oktober met de US de begroting voor het komende jaar rond hebben, anders sluiten alle overheidsinstanties, dus ook de Nationale Parken. De douane werkt nog wel door maar krijgt niet meer betaald, wat niet goed is voor het sfeertje. Tja, welke sfeertje is onze ervaring.

Kortvoordat we het vliegtuig in Nederland instapten hoorden wij dat de overheid voor de komende 45 dagen een oplossing heeft gevonden. Het gevecht tussen de Republikeinen en Democraten gaat dus lekker verder. Maar wij ook, wij kunnen de parken in! Plan B, C en D hoeven niet uit de kast.

Aangekomen in Boston liepen we zo door de douane heen, koffers kwamen er snel aan en op weg naar weer inchecken. Maar tussendoor kregen we het bericht dat jetBlue 4 uur vertraging had richting Denver. Als je goed rekent betekent dit een wachttijd van meer dan 10 uur! Tja, toch maar plan A.2 uit de kast getrokken. Wij de bus in en Boston bezocht. Was leuk maar de oude gebouwen deden ons denken aan andere steden. Leuk om gezien te hebben en je tijd te verdrijven met een biertje aan de haven.

Na een powernap op het vliegveld vlogen we om 0:04 uur richting Denver. Om 2:00 uur plaatselijke tijd kwamen we aan en om 3:00 uur lagen we in bed. Dat laatste stukje reis ging best voorspoedig.

Maandagochtend om 9:00 uur de auto opgehaald en naar het noorden gereden. Een saaie weg door vlak graslandschap. Het laatste uur, vlak voor Custer, ging door Wind Cave National Park. Daar zagen we onze 2e en meerdere Bisons. We hadden er al 1 gezien maar dat ging heel snel ergens in het landschap. Daarbij ook Prairie honden. Kruising tussen een Stokstaartje en een Cavia. Onder de onbewolkte hemel en in de zon hebben we er even naar staan kijken en foto’s genomen. Het was een lange rit maar nu zijn we wel om de hoek van Mount Rushmore.

Tanja

Pfft, wat een reis en dan nog zo’n kort nachtje. Geen goed begin! Veel plezier Wennink ga jullie weer volgen

Gwendolyn

Wat een reis! Ik kijk weer uit naar jullie verhalen.
Heel veel plezier!