Sabrina en Almar ontdekken...........

Gillette naar Cody in Wyoming

Gisteravond hebben we een echte Steak gegeten. Bij het bestellen van onze drankjes moest de serveerster weten of wij uit Gillette kwamen. Waarschijnlijk verrade onze kleding ons want wij hadden geen hoge laarzen en afgedragen kleding aan en een baseball pet op. Volgens de serveerster hoorde zij een klein accent. Ze was duidelijk naar fooi aan het bijeen werken. En liet ook blijken dat er weinig toeristen komen.

Gillette is een arbeiders stadje met weinig betekenis. Voor ons een broodnodige tussenstop op weg naar Yellowstone. Die wij vervolgde in de ochtend na een nu redelijk ontbijt. Eindelijk eieren, broodjes en beleg in plaats van candybars en muffins.

De weg ging eerst door glooiend grasland wat op steppe leek (misschien was dit ook wel zo) met kleine spitse heuveltjes. Vervolgens door Big Horn Sheep National Forest. Eerst slingerden wij door de bergen om vervolgens door een ravijn heen te rijden. Mooie beboste omgeving met weidse uitzichten maar wel aan beide kanten rotsen. Oja, de Big Horn sheeps hebben wij niet gezien.

De laatste honderd kilometer ging door saaie landerijen en dorpjes waar de verzameling pickups waarschijnlijk je status bepaalde. Het was hier en daar echt een rommeltje met vergane glorie. Wyoming noemt zich het echte Wild West.

Aangekomen in Cody zijn wij ingecheckt in ons Motel en naar Shoshone National Forest gereden. Hier gezocht naar dieren, de beren, elanden, wolven, bizon etc zouden er moeten leven. Naast een herten clubje niets van dit alles gezien. Morgen hopen wij dan eindelijk Yellowstone in te gaan. De parkpas America the Beautiful hebben we al dus we kunnen vol gas er op af.