Sabrina en Almar ontdekken...........

Cody naar Yellowstone via Beartooth pass (of toch niet)

Gisteravond een hamburger gegeten in een echt Amerikaanse kroeg. Louche gasten aan de bar, een 4-tal die een soort sjoelen voor jongeren deden, bier drinken uit een flesje en binnen gekomen met echte Amerikaanse muziek: Radar Love van Golden Earring. Amerikaanser kan het niet.

De ochtend vroeg richting Beartooth Highway gereden. Dit was vanuit ons motel 1,5 uur rijden richting Yellowstone. Dit moet de mooiste weg van Noord Amerika zijn en wij wilden de pas over voor het uitzicht. Voor ons gesloten. Dus niet rechtsaf maar linksaf. Hadden we voor de overnachting een ander dorpje gekozen, Red Lodge, hadden we best een uitdaging van 150 kilometer gehad om in Yellowstone te komen. Maar dat hebben we niet dus we konden door.

We kwamen nog 2 dorpjes door die een beetje aan het Wilde Westen deden denken met saloons en winkeltjes met de gevels in oude stijl. Grappig.

Vlak voor het park zag Sabrina een Eland staan op een heuvel tussen een paar bomen door. Op de rem en terug. De Eland stond rustig en wij konden goede foto’s maken. Yellowstone is begonnen.

Bij binnenkomst van Yellowstone kom je door het landschap van Lamar valley. Deze vallei staat vol met Bizons. Ze noemen het ook de Serengeti van Noord Amerika. De Bizons waren begin vorige eeuw bijna uitgestorven in het park. Er zouden er nog maar circa 40 over zijn. En door herintroductie vanaf 1907 zijn er nu weer een paar duizend. En je ziet ze echt overal lopen, in kuddes of alleen. Op een parkeerplaatsje stond een ouder echtpaar met een kijker gericht op een berg. Wij mochten er doorheen kijken. Ze hadden een berggeit in het vizier. Zeer goed te zien die witte dieren. We raakten wat aan de praat en tot slot vroegen ze uit welk deel van Australie wij vandaan komen. Onze vermomming behoeft nog wat aandacht.

Yellowstone is ook bekend om zijn actieve grond. Veel poelen die bubbelen, geisers en stoom. En dat alles tussen de bergen en verdere landschappen. Je ruikt dus regelmatig zwavel (rotte eieren).

Het landschap is zeer afwisselend, zo rij je door de graslanden, dan door de bergen, langs riviertjes met hoge kliffen of rotswanden en bossen met meertjes. Op een paar plekken, waar veel activiteiten van beren zijn, hebben we wat wandelingen gemaakt. Er actief bleken de beren niet te zijn. Wij hebben ze in ieder geval niet gezien. Wellicht morgen, want dan kunnen ze van de zon gaan genieten. De verwachting is 70F (om op C uit te komen 30 er vanaf halen en delen door 2, is niet de officiële berekening. Maar delen door 1,8 na eerst 32 eraf gehaald te hebben maakt het wat lastig) en wolken vrij. De afgelopen dagen mochten we ook niet klagen maar in de middag werd het wel steeds zwaar bewolkt.