Sabrina en Almar ontdekken...........

Yellowstone

Vanochtend om 6:00 uur gingen de ogen open. Rustig koffie gedronken en na douchen en aankleden de auto in. Wij gaan op beren jacht! Dichte mist op de meeste plaatsen in het park. We gaan verder met ons plan. Richting het noorden en vanuit daar de bezienswaardigheden bekijken. Het trekt langzaam open en de bergen en vlaktes worden langzaam zichtbaar. We verraden het alvast. Geen beer gezien. Alleen weer veel Bizons.

Eerste echte stop was Mammoth Hot Springs. Dit is een groot thermisch gebied waar door heel veel kalkafzetting een berg gevormd is. Overal komt stoom en heet water aan de oppervlakte. Door bacteriën vormt dit ook kleuren zoals geel, groen, rood enz. Door het aanleggen van vlonders kon je hier langs en overheen lopen. Uiteraard met begeleiding van rotte eieren. Daarna zijn we naar het oosten gereden om een route door een vallei en hoogvlaktes. Die is de plek voor Elken. Wel een mooie afwisselende omgeving met bos, bergen en weidse landschappen met diep blauwe meren, maar geen dier te zien.

Na weer wat stoppen bij uitzichten, je ziet werkelijk waar overal grote rookpluimen boven de bossen uit komen of uit de wanden van de bergen, en een waterval aan het eind van de dag naar het hoogtepunt van Yellowstone; the Old Faithfull. Dit deel van het park is echt druk en dan zijn we in het na seizoen. Wij willen echt niet weten hoeveel auto's er in juli en augustus hier rijden. Ondertussen was de mist weg en de zon scheen volop. Buiten was het 46F (je kent de rekensom nog?) maar in de zon was het echt warm. The Old Faithfull was gepland om 14:01 uit te barsten. 10 minuten eerder of later. En dat klopte. Wij kwamen om 13:34 aan en liepen naar de plek. Om 13:51 ging de oude geiser aan het werk. Ongeveer 50 meter hoog spoot de geiser zijn water met de nodige stoom. Mooi gezicht.

Na nog een stop bij een geel, blauw en turquoise gekleurde soort sinkhole, the Prismatic Spring, zijn we de zon in gegaan.