Sabrina en Almar ontdekken...........

Yellowstone en Grand Teton National Park

Vanochtend bij zonsopgang, rond 7:30 uur weer Yellowstone in. Het ziet er onbewolkt uit, ijs op de autoruiten die we met ons zorgverzekeringspas weg halen. Helaas net als gisteren weer veel mist. Maar het lijkt iets minder. De zon wil er door branden maar heeft zeker tot 10:00 uur nodig. We zijn op weg nar Hayden Valley. Ook hier zouden als in Lamar Valley veel dieren te zien moeten zijn. Dit klopt ook maar weer Bizons. Ze blijven indrukwekkend, die koppen met een zeer grote zwarte neus. Ze lopen werkelijk overal, zelfs op onze weg. Maar stiekem willen wij beren. We kijken nog even naar de kolossen met de kleintjes en rijden langzaam verder de groene bossen in. Langs een kabbelend water stroompje. Regelmatig wat open velden en de geel gekleurde Espen. De Espen op de berghellingen of langs de weg afgewisseld met de groene naaldbomen is er mooi.

We rijden langs het grote meer richting, bedekt met een dunne laag mist / stoom richting Grand Teton National Park. Dit park staat bekend om de mooie scherpe bergkammen bedekt met sneeuw. Een weg met aan beide kanten naaldbomen leidt ons onbewust het park in. Het is dat er een bord staat anders hadden wij niet een geweten dat we Yellowstone uitreden en Grand Teton in. Ineens opent de bomen rij zicht langs de weg en grote scherpe bergreuzen laten zicht zien met aan de voet ervan een diep blauw meer. De mist is ook totaal verdwenen en de zon schijnt warm de auto in. Deze bergen blijven ons uitzicht totdat we het park na 75 kilometer weer uitrijden. Vlak na binnenkomst rijden we een vlakte op en langs de kant, aan beide kanten, heeeeeeeeeel veel auto's. Grizzly moeder met 2 jongen struinen door het gras. We maken veel foto's. Dit is waar we echt op hoopte. De Grizzly stond nog op onze checklist. We stappen uit en lopen richting Blondie a.k.a. Grizzly 793 (hoorde Almar toevallig iemand zeggen). Door de Parkrangers worden we meerdere keren op afstand gezet en de auto moeten verplaatsen. Sabrina loopt mee om foto's te maken en Almar rijdt de auto verder op verzoek van de Rangers.

We rijden verder en genieten van de omgeving, de uitzichten op de bergen, langs 3 Elken en rijden ook zonder het echt door te hebben het park weer uit. We vonden de parken mooi maar het wildleven tegenvallen. Maar de 3 beren hebben heel veel goed gemaakt.

Gwendolyn

Wat gaaf dat jullie eindelijk een grizzlybeer hebben gezien!